חישוב הכנסות שכיר

אחת השאלות הראשונות הנפוצות שרוכשים שואלים, היא מה גובה סכום הנכס אותו הם יכולים לרכוש. השאלה תלויה מאוד בגובה משכורתם.
כמובן גם בפרמטרים נוספים אך אתמקד במאמר זה בחישוב משכורת שכיר וכיצד החישוב עוזר לנו להבין באיזה סכום יוכלו הלווים לרכוש את ביתם.

דבר ראשון עלינו להבין שישנן שינויים וחישובים שונים בין הבנקים.
בנק אחד מתייחס למשכורת נטו שנכנסת לחשבון הבנק של הלווה ובנק אחר יתייחס לגובה המשכורת ברוטו.
דבר נוסף שחשוב להתייחס אליו בחישוב הוא האם יש תוספת כלשהי כבונוס שנתי או רבעוני או משכורת 13. המטרה שלנו, יועצי המשכנתאות היא להציג את המשכורת שלנו בסכום הכי גבוה שניתן על מנת לקבל את מקסימום המימון שאנחנו מעוניינים בו.
לכן,  אם תוספת זו מופיעה במשך השנים באופן עקבי, או אפילו מצוינת בחוזה העסקה של הלווה הבנק יתייחס אליה כאל חלק מההכנסה החודשית.
לצורך כך ניתן להוציא טופס 106 ולהציגו לבנק ובעזרת טופס זה סכום השכר החודשי יגדל. 

לדוגמא אם המשכורת של חודש ינואר הייתה 13 אלף שקלים נטו, בחודש פברואר 12 אלף שקלים נטו ובחודש מרץ הייתה 13.5 אלף שקלים נטו, הבנק ייחשב את המשכורת כ12,833אלף שקלים נטו.
ממוצע של שלושה חודשים אחרונים.
אך אם הלווה מקבל בונוס שנתי של 10 אלף שקלים הבנק יוסיף 833 שח לחישוב וכעת גובה השכר יהיה 13,666 אלף שקלים נטו. 

במידה והשכיר לקח הלוואה במסגרת העבודה וההלוואה יורדת מהמשכורת גם אם הלווה ימסור שהוא מרוויח למשל 12 אלף שקלים אך מחזיר הלוואה בגובה 1000 שקלים כל חודש לאורך תקופה העולה על שנה וחצי, הבנק יחשב את ממוצע המשכורות נטו לאחר הורדת ההלוואה.
מצד שני, אם ללקוח יש שוואים שונים המעלים את שכרו של הלווה, יהיה זה לטובתו מאחר וגובה השכר יחושב כולל השוואים השונים. במידה והבנק חישב את שכרו של השכיר כברוטו, הוא יפחית מס הכנסה, מס בריאות וביטוח לאומי. 

לאחר שהבנק חישב את משכורת השכיר יוכל הלווה להחזיר כ35%-40% תלוי בבנק. 

על כן, אם הלווים משתכרים ב12,500 אלף שקלים נטו ולאחר בדיקת טופס 106, נגלה שהם יכולים להחזיר לפי הבנק עד 5000 שקלים כל חודש במקסימום.

הרשת הארצית לייעוץ משכנתאות.

שתפו את הפוסט:

תמונת אווירה של בובות אנשים עומדים מול ערמת מטבעות

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן