ממלחמה לשלום

העלייה לישראל היא התחלה חדשה כמעט בכל תחומי החיים :אזרחות חדשה, שפה חדשה, עבודה חדשה, ליווי הילדים בכניסתם למסגרת הלימודים, השתלבות בחיי החברה וכמובן רכישת דירה.

בחודש האחרון אנחנו חווים גל נוסף לעולים מאוקראינה בעיקר עקב המלחמה בלתי נגמרת באזור שלהם ואנשים שנוטשים את הבתים ורכוש שצברו במשך כל החיים ועולים לישראל חסרי כל.

בזמן שמיליוני פליטים נמלטים מאוקראינה ומספר פניות מצד יהודים שמבקשים לעלות לישראל,  הממשלה נערכת לקליטת כמות גדולה של עולים חדשים מאוקראינה ורוסיה בתקופה הקרובה ומבגשת תכנית לקליטה של כ 50 אלף עולים חדשים.

כל העולים ועולים לאחרונה בפרט, נתקלים בקשיים של רכישת בית בישראל- לרוב הם ללא הון עצמי מינמלי לרכישת דירה בישראל וגם ללא משפחות בארץ. עליית מחירי דיור רק מקשה על התהליך של רכישת בית בישראל.

מדינת ישראל קולטת את העולים ונותנת סיוע ראשוני וסל הטבות לעולים חדשים כדי להקל על ההתאקלמות שלהם.

סל ההטבות בין היתר כולל גם זכאות למשכנתה ממשרד השיכון.

מדובר במסלול הכולל בתוכו ריבית נמוכה יותר ופריסת תשלומים רחבה. עולים חדשים בפרק זמן עד 15 שנה זכאים לקבלת סיוע זה.

כיצד לקבל את הזכאות?

בכדי לממש את הזכאות בקבלת משכנתה ממשרד השיכון יש צורך להציג את תעודת עולה ושהתקופה מיום העלייה לישראל לא תעלה על 15 שנה.

מה זה תעודת עולה?

תעודת עולה היא מסמך רשמי ישראלי המונפק על פי חוק השבות. תעודת עולה היא תעודה משפחתית אך בני 25 מקבלים תעודות נפרדות וכך גם בני עולים צעירים יותר בסטטוס משפחתי נשוי או גרוש .חובה להציג את התעודה בכל פניה ללשכות העלייה והקליטה .

תעודת עולה מאפשרת קבלת סיוע והנחות המיועדות לעולים חדשים ומשכנתה בפרט.

מה נדרש לצורך קבלת תעודת זכאות?

כדי להנות ממסלול זכאות הניתן על ידי משרד השיכון והבינוי, נדרש להזמין תעודת זכאות באחד הסניפים של הבנקים למשכנתאות. בתעודת זכאות מפורט גובה הסיוע ותנאים לקבלתו.

תתבקשו להציג לבנק מסמכים שונים, כמו: תעודת עולה חדש, אישור שירות בצה” ל/שירות לאומי ,תעודת זהות כולל ספח ,תעודת נישואין או אישור הרשמה לנישואין/הצהרת ידועים בציבור ,תעודת גירושין במידה ויש.

כל סעיף מסוג זה מוסיף ניקוד למסלול, ניקוד זה בסופו של דבר מומר לכסף וקובע את תקרת הסכום שניתן לקבל במסלול זכאות.

תוקף תעודת זכאות היא שנה ובכפוף לזכאות זכויות עולה חדש.

לאחר מסירת המסמכים לבנק למשכנתאות הבקשה נבדקת לעומק על ידי משרד השיכון והבינוי ובתום הבדיקה מנפיק המשרד את התעודת זכאות ומעביר אותה לבנק למשכנתאות.

האם יש פרמטרים נוספים להעלאת הניקוד במסלול הזכאות?

קיימים פרמטרים נוספים שיכולים לעלות את הניקוד ולהפוך את המסלול לסכום כסף גבוה יותר: כמות האחים מתגוררים בארץ, וותק בארץ, נכות, משפחות חד הוריות וגיל מבוגר של העולה.

רכישת דירה בפריפריה, אזורי פיתוח ואזורים בעלי חשיבות ביטחונית גבוהה יכולים להביא הטבות נוספות בקבלת המשכנתה

מה היתרונות של המסלול זכאות?

  • מדובר במסלול לעולים חדשים עם ריבית קבועה וצמודה למדד המחירים לצרכן .
  • ריבית נמוכה יחסית ממסלולים אחרים וקבועה עד 3%
  • פירעון מוקדם – ניתן לפרוע את המשכנתה עם עמלת פירעון נמוכה יותר או ללא פירעון כלל
  • פריסה לתקופה ארוכה

חשוב לדעת שגובה המשכנתה הסופי שניתן לקבל בבנק למשכנתאות נקבע על פי גובה ההון עצמי (מינימום 25% ,למעט מקרים של “דירה בהנחה” ששם יש אפשרות לרכוש דירה עם הון עצמי נמוך יותר), גובה הכנסות של זוג/יחיד ועוד.

איך ניתן לדעת כמה ניקוד אני יכול לקבל?

באתר משרד השיכון והבינוי קיימות טבלאות שמציגות את הנתונים וקיימים גם מחשבונים לחישוב נקודות לצורך קבלת תעודת זכאות.

לאחר שהבנתם את גובה הניקוד ווידאתם שבנק יכול לאשר לכם קבלת המשכנתה, אתם יכולים להגיע לבנק למשכנתאות ולבקש הצעה למשכנתה עם מסלולים וריביות לנכס הספציפי שאתם מעוניינים לרכוש.

חשוב לדעת, שלמרות היתרונות של המסלול זכאות, קיימים בשוק מסלולים נוספים שיועץ משכנתאות מקצועי יכול לדאוג ולהשוות לכם את התנאים ולהמליץ לגבי כל מסלול ומסלול.

כדי למצות את כל ההטבות שלכם כעולים, מומלץ להיעזר ביועץ מקצועי שמדבר את השפה שלכם כדי שילווה אותכם יד ביד בבחירת המשכנתה הנכונה והמשתלמת ביותר עבורכם ויעזור לכם להגשים את החלום לרכוש בית בישראל.

שתפו את הפוסט:

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן