עזרה ברכישת נכס לאם חד הורית עם תיק הוצאה לפועל פתוח

לפני מספר ימים פנתה אלי לקוחה מהצפון הרחוק  (אני מאזור ירושלים) וביקשה עזרה בקבלת משכנתה לרכישת דירה למגורים יחד עם ילדיה.

הסיפור שלה הוא שיש לה תיק הוצאה לפועל פתוח מול חברת סלולר בארץ, ובעקבות התיק חשבון הבנק שלה עוקל, ובעקבות העיקולים חזרו לה מספר שיקים והוראות קבע בחשבון הבנק בשנה האחרונה, כמובן שבגלל ההוצאה לפועל והחזרות בחשבון דו”ח נתוני האשראי שלה היה שלילי.

הלקוחה כבר הייתה אחרי התייעצות עם יועץ משכנתאות אחר שניסה את מזלו והגיש את הבקשה שלה במספר בנקים שונים וקיבל סירוב לבקשת המשכנתה.  בעקבות כך אותו יועץ הודיע לה שאין לה אפשרות לקבל משכנתה בנקאית כרגע ושתמתין עד לסגירת התיק בהוצאה לפועל.

הלקוחה הייתה מאוכזבת ועל סף ייאוש מהמחשבה שיתכן ולא תהיה לה אפשרות בזמן הקרוב לקנות דירה למגורים לה וילדיה, וחבל לה להפסיד את העסקה שהזדמנה עכשיו לפתחה, דירה המתאימה לה מכל הבחינות- מיקום, גודל, מחיר וכו’.

לאחר תשאול ובירור של כלל נתוני הלקוחה, הגעתי להבנה שבהגשה נכונה וסיפור המקרה למאשר עם אוזן קשבת, לכאורה ניתן לאשר לה את המשכנתה.

קיבלתי מהלקוחה מכתב מעורך הדין שלה לגבי התיק בהוצאה לפועל עם הסבר מפורט מדוע לדעת עורך הדין הלקוחה אינה חייבת לחברה הסלולרית ובדיון בבית משפט ולדעתו של עורך הדין הלקוחה תצא זכאית ולא תצטרך לשלם דבר וייתכן ואף תקבל פיצויים. מצויד במכתב וניירת של הלקוחה ניגשתי לבנקים הרלוונטיים להגיש בקשה לאישור עקרוני לקבלת משכנתה.

לאחר דיונים בבנק ולאור ההיכרות האישית שלי עם מאשרים בכירים בבנק, הבקשה אושרה למרות תיק ההוצאה לפועל הפתוח ולמרות החזרות שהיו בשנה האחרונה, הלקוחה שמחה מאוד שהיא יכולה להתקדם עם העסקה ולקנות עכשיו את הדירה למגורים שלה ושל ילדיה.
למרות המרחק הרב ביני לבין הלקוחה, הצלחתי לארגן לה אישור משכנתה בסניף של הבנק הנמצא בעיר מגוריה, וכך הלקוחה לא נדרשה לנסיעה ארוכה כדי לחתום על תיק המשכנתה ולטפל בכל הבירוקרטיה הנדרשת בתהליך המשכנתה.

המוטו שלי בכל עסקה שמגיעה לפתחי, הינה, להבין לעומק את המקרה ולא רק מספרים יבשים, ולראות האם ואיך ניתן לאשר את הבקשה יחד עם ההבנה שהלקוחות לא מכניסים את עצמם לבור – אלא לוקחים משכנתה בהתאם ליכולות הכלכליות שלהם.

שתפו את הפוסט:

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן