סקירת חודש מרץ 2018 בעולם המשכנתאות

בתור הגוף הכי גדול במדינת ישראל לייעוץ משכנתאות אנחנו מגישים לכם בכל חודש סקירה מקיפה על עולם המשכנתאות. המטרה של הסקירה הזאת היא שתוכלו להיות עם היד על הדופק ולנצל הזדמנויות לטובת המשכנתא האישית שלכם.
אנחנו כאן בשבילכם תמיד!

רקע

שוק הדיור בארץ התקרר בחודשים האחרונים. על פי בנק ישראל – “הנתונים בשוק הדיור ממשיכים להצביע על האטה בפעילות; נרשמה ירידה במחירי הדירות בשלושת החודשים האחרונים שלגביהם התפרסמו נתונים”
אינפורמציה זאת לא בהכרח מבשרת על כיוון שהשוק תפס אבל בכל זאת טיפה מעודדת את כל אלה שנשארו על הגדר.

הריבית

ריבית בנק ישראל עומדת על 0.1% וזאת הריבית הנמוכה ביותר שהיתה בישראל אי פעם.
נתון זה חשוב, אבל יותר חשוב להבין שריבית זאת משפיעה באופן ישיר רק על מרכיב הפריים במשכנתא שלנו ולא על שאר המסלולים.
על פי בנק ישראל – “סביבת האינפלציה נותרה נמוכה מהיעד, אך חלה עלייה מסוימת בציפיות לאינפלציה לטווחים הקצרים והבינוניים. בחודשים הקרובים צפויה ירידה זמנית באינפלציה השנתית. הפיחות שחל בחודש האחרון, ככל שיתמיד, כמו גם עליית השכר במשק, יתמכו בחזרת האינפלציה ליעד. בכוונת הוועדה המוניטרית להותיר את המדיניות המרחיבה על כנה, כל עוד הדבר יידרש כדי לבסס את סביבת האינפלציה בתוך תחום היעד. בנק ישראל ממשיך לעקוב אחר ההתפתחויות באינפלציה, בכלכלה הריאלית, בשווקים הפיננסיים ובמשק העולמי, והוא יפעל להשגת יעדי המדיניות המוניטרית בהתאם להתפתחויות אלו”.
מה שזה אומר בגדול זה שעדיין אין צפי להעלות את הריבית בישראל!

ריבית הפריים היא ריבית בנק ישראל ועוד 1.5% ולכן עומדת על 1.6% בלבד. כיום מסלול זה מאוד אטרקטיבי ועל פי הודעת בנק ישראל הוא יישאר כזה לעוד תקופה יחסית ארוכה.

מדד המחירים לצרכן

הממשלה, בהתייעצות עם הנגיד, קובעת יעד ליציבות המחירים – שיעור העלייה השנתי של מדד המחירים לצרכן, המוגדר כיום כתחום של 1 עד 3 אחוזי אינפלציה, והבנק מחויב לחתור להשגתו.
בחודש פברואר עלה המדד ב 0.1%
ב 12 החודשים האחרונים עלה המדד ב 0.2%
מתחילת 2018 ירד המדד ב 0.4%

מדד תשומות הבנייה

בפברואר עלה המדד ב 0.3%
ב 12 החודשים האחרונים עלה המדד ב 2.6%
מתחילת 2018 עלה המדד ב 0.8%

אנחנו רואים עלייה אגרסיבית יחסית במדד וכל מי שקנה מקבלן או מחיר למשתכן צריך לקחת את זה בחשבון ולחשוב על האופציה של לקחת משכנתא כבר עכשיו! מהלך כזה יגרום לקיבוע הריביות של היום, נטרול המדד על סכום המשכנתא שנלקח.

מט”ח

כידוע לכם, ניתן להחליף בין מסלול שצמוד למט”ח למסלול שצמוד לפריים. במידה ואתם צופים עלייה בערך המט”ח, דבר שיגדיל לכם את קרן ההלוואה, אתם מוזמנים לפנות אלינו או לבנק ולמחזר את המסלול הזה בלבד. זה יכול להיות שווה לכם הרבה מאוד כסף כשהמטבעות בשערים כל כך נמוכים.

שער הדולר – 3.499
שער האירו – 4.33

מה קורה בבנקים למשכנתאות

בבנקים למשכנתאות אנחנו רואים תנודתיות גדולה. בכל פעם יש בנק אחר שהוא “הכוכב התורן” וזה מתחלף כל הזמן וללא הודעה מוקדמת.
בנק פועלים יצא לפני כחודשיים במהלך אגרסיבי לקחת נתח שוק והוריד ריביות בצורה יפה. הבנקים (חלקם) הלכו אחריו וגם הורידו ריביות. המהלך הזה של פועלים הסתיים והריביות עלו קצת.
עדיין ניתן היום להשיג משכנתאות מצוינות בריביות מעולות ושווה למהר ולקחת את המשכנתא שלכם עכשיו וכמובן לבדוק כדאיות מחזור.

המשכנתא האישית שלכם

אם יש לכם משכנתא קיימת אתם חייבים לעצמכם לבדוק כדאיות מחזור כלכלית. מה זה אומר? זה אומר שאתם יכולים בכל רגע נתון לבדוק האם תוכלו לשפר את התנאים של המשכנתא שלכם ובכך לשלם הרבה פחות כסף בצורת ריבית לבנק לאורך התקופה שנשארה. יש כל מיני סיפורים שהבנקים מספרים לכם שהמפורסם ביותר הוא “שבהתחלה אתם משלמים רק ריבית ולכן אחרי תקופה אין צורך למחזר” – שזאת כמובן שטות גדולה! ונשמח שתדברו אתנו ונסביר לכם ממש מהר למה זה לא נכון ולמה הם אומרים את זה בכל הזדמנות.

תמהיל המשכנתא

לא סתם אומרים את זה כולם. תמהיל המשכנתא הוא הפרמטר החשוב ביותר על מנת להתאים את המשכנתא אליכם, לצרכים וליכולות שלכם כיום ובעתיד, ולא לצרכים של הבנק (להרוויח כמה שיותר כסף).

הדרך הנכונה והיחידה לקחת משכנתא היא לבנות תמהיל משכנתא בהתאמה אישית שמתאים לכם ומנצל את כל היתרונות של כל המסלולים ובורח מכל החסרונות, ללכת לבנקים הנכונים ולסניפים הנכונים באותו בנק ולעשות מכרז ריביות על אותו תמהיל בדיוק. רק ככה אפשר באמת להשוות ולקבל החלטה כלכלית.

מדובר על מאות אלפי שקלים לעשרות שנים. כל פיפס שווה המון כסף ואנחנו ממליצים לכם בחום לפנות אלינו ולתת לנו לטפל לכם במשכנתא שלכם. לא רק שאנחנו מקצוענים ויודעים בדיוק מה לעשות, לא רק שתקבלו את המשכנתא הכי טובה שאפשר לקבל, לא רק שלא יהיו לכם כאבי ראש ובזבוז זמן אדיר של להמתין למוקדים על הקו, לחפש חנייה, לקבוע פגישות עם בנקים ועוד ועוד…
באמת ובתמים אכפת לנו מהמשכנתא שלכם!.
אנחנו מתייחסים לכל משכנתא כאילו הייתה שלנו!!!

שתפו את הפוסט:

תמונת הנושא למאמר: סקירת חודש מרץ 2018 בעולם המשכנתאות. בתמונה נראות ידיים אוחזות גזירי נייר בצורת בית, משפחה, ושמש

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן