סיפור מקרה: הצלת זוג מבוגר ממכירת הבית לצורך כיסוי חובות

לפני מספר חודשים פנה אלי זוג בני 58 ו 63 שביקש למכור את גג הבית למשקיע כדי שיבנה יחידות דיור? ועל ידי כספי המכירה הם יוכלו לכסות את החובות שלהם.

זוהי הדירה היחידה של הזוג ולכן לפני ביצוע העסקה פנו אלי כדי לבחון האם זהו הצעד הנכון לעשות.

ביצעתי אבחון פיננסי של הזוג, והגעתי להבנה יחד איתם שהבעיה נעוצה בהחזר החודשי של הלוואות שונות שעמד על סך של כ – 10,000 ₪.

ובנוסף להלוואות אלו ההחזר החודשי של המשכנתא שלהם עומד על כ-8,000 ₪ בריביות גבוהות יחסית.

העלות החודשית של משק הבית שלהם רק על משכנתא והלוואות שונות בלבד עמד על קרוב ל-20,000 ₪ !!!

לא מדובר על לקוחות מהעשירון העליון, מדובר על אנשים סטנדרטיים שעובדים קשה למחייתם ומשתכרים  יחד בסביבות ה – 25,000 ₪ לחודש.

לאור גיל הלווים חלק מהבנקים סירבו למחזר את ההלוואות או לחילופין סירבו לתת את מלוא הסכום המבוקש.

לאחר שיחות עם מאשרים בכירים, בניית תוכנית כלכלית נכונה ללווים, יחד עם הסבר אמיתי של הצורך, והבנה אמיתית כמה חשוב להקל על הלווים בהחזרים ובתזרים החודשי של משק הבית, המאשרים הסכימו איתי ואישרו את הבקשה בפריסה של 25 שנה עד הגעת הלווים לגיל 83 ו 88.

בסופו של כל התהליך, הלווים סגרו את כל חשבונות הבנק שלהם וההלוואות שלהם. ונשארו עם חשבון בנק אחד שבו יש חיוב חודשי אחד בסך של 8,400 ₪ בלבד הכולל בתוכו את כלל ההלוואות והמשכנתה,  הפחתתי לזוג כ-10 אלף ₪ בהחזר החודשי, בידיעה שגם הפנסיה שלהם מספיקה להחזר החודשי ומאפשרת מחייה בתנאים נוחים.

כמובן שהשירות שלי כלל הסבר מלא למאשרים על מצב הלווים כולל תוכניות עתידיות לתשלומים, בנוסף הוסבר ללווים על כל שלב בתהליך.

ללקוחות היו חמישה חשבונות בנק והוסבר להם למה כדאי להישאר עם חשבון בנק אחד וכרטיס אשראי אחד “בלבד” לכל אחד מבני הזוג.

בסיכומו של תהליך, לאחר שהכל בא על מקומו בשלום, מול הבנק בו היתה המשכנא הישנה שלהם, הלווים לא הפסיקו להודות לי בשיחת טלפון מאוד מרגשת ועוצמתית על ההצלה שלהם ממכירת חצי מהבית וכניסה לסחרור משפטי בעייתי.

טיפים

לא כלכלי להחזיק יותר מחשבון בנק אחד, בעיקר בגלל העמלות החודשיות ושליטה בהוצאות.
חשוב לתת לאיש מקצוע לבחון יחד איתכם כמה החזר חודשי מומלץ עבורכם כדי שמצד אחד תוכלו להמשיך לחיות בנחת אך מצד שני לא בכל מקרה זה נכון לפרוס לתקופה כל כך ארוכה כדי להקטין את ההחזר החודשי, כל משק בית ומה שמתאים עבורו.

שתפו את הפוסט:

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן