מה זה אפקט העושר המדומה – מאמר מאת יאנה דהן

 

 

 

אם נקום יום אחד ונבחן את המציאות הכלכלית שבה אנו חיים כיום, נבין כי כל אחד מאתנו חי ברמת חיים מסוימת אשר כרגע עונה על הצרכים הכלכליים שלנו יחד עם שאיפה כמובן לשפר אותה ככל שמתאפשר עבורנו.

כאשר רמת החיים שלנו עולה באופן מדוד ומדורג אנו לאט לאט מסתגלים אליה ולא ממהרים לעשות צעדים כלכליים חפוזים, אך כאשר רמת החיים שלנו קופצת באופן פתאומי אנו מגיעים למצב מעט מסוכן עבורנו, זו גם אחת הסיבות שמרבית הזוכים בלוטו מגיעים למצב של פת לחם וזו גם הסיבה לכך שישנם לא מעט משפחות בישראל אשר להן הכנסות גבוהות ובכל זאת נמצאים במינוס בבנק.

האם יצא לכם לפעמים להסתכל על חייכם ולהבין כיצד אתם מתנהגים ברגע שאתם מקבלים סכום כסף גבוה מהרגיל ? 

ניקח לדוגמא  את דמי ההבראה שמרביתנו, אם לא כולנו, מקבלים אחת לשנה. לעיתים, הם משמשים לסגירת המינוס. להפתעתנו, לאחר תקופה לא ארוכה אנו שוב נמצאים במינוס. איך הגענו לזה? על מה נעלם הכסף?

זו הנקודה של “העושר המדומה”, והוא יכול להגיע במגוון תרחישים כגון, פיצויים לאחר סיום תקופה ארוכה בעבודה, קרי מענק פרישה, פיצוי כספי מחברת ביטוח וירושה היכולה להתבטא בסכום כספי מאוד גבוה.

דמיינו בנפשכם שזה עתה קיבלתם בירושה 2 מיליון שקלים מאיזושהי סיבה. פתאום מחלחל לתוך ראשנו ש”הנה זהו, אין יותר דאגות, יצאתי ממרוץ העכברים האין סופי של החיים, אפשר להפסיק לעבוד, ללכת לטיול שתמיד חלמתם, שיפוץ שהמון זמן דחיתם ועכשיו אנחנו מסודרים!”

האומנם? צריך להבין שמדובר אך ורק בהרגשה ותו לא… 2 מיליון שקלים יכולים להיעלם באותה מהירות שהם הגיעו ומדוע אתם בוודאי תשאלו? מכיוון שמרבית האנשים אינם מורגלים להתנהלות עם סכומי כסף כה גדולים, קבלת סכומים כאלו מובילים אותנו לקבלת החלטות שברובן תהיינה שגויות.

עושר מדומה במרבית המקרים יוביל לחובות גדולים וחלילה למצב אף חמור יותר ממה שהיה לכם טרם קבלת כספים אלו.

תחושה דומה יכולה להיות גם בקרב אלו שביצעו רכישת דירה ולצורך כך לקחו משכנתא יקרה. לכאורה, יגידו אלה כי הם עשירים ומתגוררים בנכס יקר, בהתאם לתחושה זו הצריכה שלהם תעלה, דבר שיוביל אותם בסופו של דבר לחובות גדולים, מרמור וכעס על איך הם הגיעו למצב הזה.

לא מעט רוכשים מתגאים בכך שהם רכשו נכס לפני שנתיים במחיר של 2 מיליון והיום הוא שווה לדוגמא 4 מיליון… SO WHAT !!! זה לא אומר שבאמת התעשרתם! היה לכם נכס ונשאר לכם נכס ותשלומי המשכנתא עדיין יורדים לבנק באותו סכום אם לא גבוה יותר. תחושת העושר הזו הינה בעצם אשליה, אתם לא באמת התעשרתם! זה ששווי הדירה מזנק לא מסייע לכם בכלום! הרי גם אם תמכרו את הנכס, עדיין הנכסים של כולם עלו. 

אך אם הגעתם למצב ששילמתם את כל הסכום והנכס נמצא בבעלותכם, אזי הגעתם למצב שבו אתם יכולים להרגיש שהתעשרתם.

כעת זה הזמן, הזמן שלכם לעשות חשיבה לעתיד לבוא, איך לצמצם הוצאות משכנתא, להוזיל ולשפר מסלולים וריביות ולקבל את המסלול האופטימלי עבורכם בכדי שהעושר המדומה יוחלף בעושר אמיתי.

צרו קשר עוד היום לטובת  התייעצות, הכוונה, יחד נבחן את הצרכים והמטרות שלכם שתסייע לכם להגשים את החלומות שלכם תוך שמירה על איכות חייכם וחיי יקיריכם.

הרשת הארצית לייעוץ משכנתאות.

שתפו את הפוסט:

עציץ צומח מתוך צנצנת מלאת מטבעות

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן