מה זה אינפלציה?

מה זה אינפלציה?

את מי מעניין הריבית באישור?

יש אישור למשכנתה?

תגיד תודה רבה

העיתון שלנו החודש הינו בנושא אינפלציה עלית ריבית וכל מה שקשור.

כיועץ מומחה לתיקים מורכבים, חשבתי לעצמי, אני יכול לרשום כמאמר עומק שמסביר את העניין והנושא של האינפלציה אבל בוא נחשוב מחוץ לקופסא ונראה איך אני יכול לקשר את האינפלציה ועליית הריביות לתיקים שלי, של לקוחות מורכבים ומסורבי בנקים?

מיד נזכרתי במשפט שהוא בעצם הכותרת לכתבה, משפט שיוצא לי לומר הרבה פעמים ללקוחות :   ” לא מעניין איזה ריבית קיבלתם במשכנתה – העיקר שיש אישור”.

למה יוצא לי לחזור על המשפט עם הרבה לקוחות ?

בעיקר מזה שחלק גדול מהלקוחות שלי, הינם לקוחות עם בעיות בדוח נתוני אשראי, כגון :

  • חזרות של שיקים ו/או הו”ק בשלוש שנים אחרונות.
  • הלוואות / חשבונות / משכנתאות / כרטיסי אשראי שהיו בפיגור בשנים האחרונות.
  • תיקים בהוצאה לפועל פתוחים / שנסגרו.
  • טיפול משפטי של בנק כלשהוא.
  • לקוחות שהיו בסטאטוס מוגבל רגיל / חמור.
  • ועוד ועוד…

לקוחות עם בעיות כאלה, כאשר הם יבקשו משכנתה, הם ישמעו מהפקיד הנחמד – את התשובה “לצערי הבקשה שלכם לא אושרה”.

מדוע? כי הבנקים מוציאים דוחות על הלקוחות (איזה דוח? משתנה בין הבנקים) וכאשר הם רואים התנהלות אשראית שאינה תקינה הבנקים יעדיפו לא לאשר את הלוואת המשכנתה כדי לא להגיע חלילה למצב שבו מבקשי המשכנה לא יעמדו בהמשך התשלומים.

בעקבות כך שאני יוצא המערכת הבנקאית ויודע כיצד המאשרים מסתכלים על הדוחות ומה חשוב להם לשמוע, יש לי את היכולת לאשר ללקוחות אלו משכנתה גם אחרי שהם קיבלו סירוב בבנקים השונים וזאת בעיקר לאור העובדה שאני יודע כיצד להציג לבנק את כל הניואנסים הקטנים כדי שהמאשרים יאשרו את הבקשה.

מה שכן חשוב לשים לב שכאשר הבנקים בכל זאת מאשרים בקשות ללקוחות עם בעיות אשראי, לרוב הם יתמחרו את הסיכון בריבית גבוהה מהרגיל כמגלם סיכון.

לכן חשוב מאוד ואפילו קריטי לכל אחד מאיתנו לשמור על חשבון הבנק, כדי שלא נחרוג מהמסגרת ושכל התשלומים יכובדו, כדי שחלילה לא נגיע למצב שכאשר נרצה הלוואה / משכנתה הבנקים לא יאשרו לנו, ואם הם כן יאשרו זה יהיה לאחר התערבות של יועץ מנוסה בתיקים מורכבים, ואז גם הריביות יהיו יקרות יותר וחבל, כי במצב כזה לא נוכל לעשות משא ומתן על הריביות ורק לומר תודה רבה על האישור גם כשהריביות יותר גבוהות מהסטנדרט במשק.

המאמר נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות, אין במאמר משום יעוץ משפטי כזה או אחר.

שתפו את הפוסט:

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן