כיצד נכנסתי לתחום המשכנתאות (סיפור מקרה)

שלום , שמי מוטי ישראל ואני יועץ משכנתאות – מומחה ברשת איתנים.

ברשותכם אספר לכם טיפה על עצמי וכיצד הגעתי לתחום ייעוץ המשכנתאות.

הסיפור האישי שלי שהביא אותי לנקודה הזאת הוא שכל חיי הערכים שליוו אותי היו: נתינה , עזרה לזולת , שליחות , אחריות וצדק חברתי.

בנוסף כיום (וכבר כ – 12 שנה) הנני מאמן אישי של משפחות , זוגות והורים , מעצים אותם אישית ועוזר להם להגיע לשיא ההצלחה שלהם בחיים.

באחד ממפגשי האימון שלי נחשפתי לסיפור של זוג הורים / מתאמנים שלקחו משכנתה לטובת רכישת ביתם וסיפרו עד כמה הבנק עשק אותם וכתוצאה מכך נמצאים כיום בלחצים כלכליים ואינם מסוגלים לשלם את המשכנתה מכיוון שההחזר החודשי מאוד גבוה ובעקבות הלחץ הכלכלי היחסים בתוך הבית לא קלים ועלו על שרטון.

לאחר המפגש עימם נכנסתי לקרוא על תחום ייעוץ המשכנתאות ונדהמתי לגלות שכ – 62% מנוטלי המשכנתאות חותמים על המשכנתה בסניף הראשון שבו מקבלים הצעה וכתוצאה מכך מפסידים המון כסף לבנק , כסף שאותו יכלו להשאיר בכיסם במהלך השנים.

למה זה קורה?

אותן משפחות , כתוצאה מלחצי היומיום ובכך שאין מכוחם ומזמנם להתרוצץ מול הבנקים ולהתמקח איתם , מעדיפות “לקצר תהליך” והעיקר לקבל משכנתה ולרכוש את הנכס שעליו חלמו. בעקבות זאת הבנק מנצל את כוחו העצום ומתכנן משכנתה לאותם זוגות (בניית תמהיל) שמתאימה לבנק ולא לזוג שיושב מולו.

לאחר שנים מרגע נטילת המשכנתה הזוג מתוודה לכך שלא רק שהמשכנתה שנלקחה אינה יורדת (לעיתים אף עולה) אלא גם ההחזר החודשי עולה ועולה בכל חודש בחודשו.

הבנק הינו עסק רווחי שמטרתו להרוויח כמה שיותר כסף ולצערנו לא כל כך מתחשב ביושבים מולו ובעתידם הכלכלי. מכיוון שהבנק הינו כזה אל לנו לבוא אליו בטענות.

התחברתי מאוד לנושא ייעוץ המשכנתאות והחלטתי שאני רוצה להתמחות בזה על מנת לעזור לכמה שיותר משפחות לעשות צדק מול הבנקים. רצה המקרה ולאחר שלמדתי את התחום לעומקו במשך כשנה, בקורס נהדר ומעשיר מבית איתנים, נפגשתי שוב עם הזוג הנ”ל והפעם בנוגע למשכנתה שלהם.

בשלב הראשון הבנתי את היכולות והצרכים שלהם. בעזרת הידע שלי תכננתי להם משכנתה חדשה ובניתי להם תמהיל אופטימלי בהתאמה אישית. לאחר מכן הכנתי את התיק וניגשתי לכל הבנקים “הכוכבים” , ביצעתי מכרז ריביות אגרסיבי מול הבנקים ובחרנו יחד , אני ובני הזוג , את הבנק ואת ההצעה הטובה ביותר.

בסופו של דבר לאחר תהליך מחזור המשכנתה השיגו בני הזוג שני דברים:

ההחזר החודשי שלהם ירד ביותר מאלפיים שקלים מה שנתן להם אוויר לנשימה ולמרות ההפחתה בהחזר החודשי בני הזוג חסכו כ – 182 אלף שקלים בתשלומי הריביות על המשכנתה.

המלצתי לכם: בעת נטילת המשכנתה תכננו אותה שתתאים לכם ולא לבנק (מומלץ דרך יועץ משכנתאות שיודע לתכנן משכנתה) ,  גשו למספר בנקים וקבלו הצעות , בצעו מכרז ריביות אגרסיבי ועל ההצעה הכי טובה תחתמו.

פנו לבנק בגישה שהבנק צריך אתכם ולאו דווקא אתם את הבנק.

אם אין לכם זמן להתעסקויות ולהתרוצצויות מול הבנקים פנו ליועץ משכנתאות שיבצע את כל התהליך ואתם רק תצטרכו להגיע ולחתום על המשכנתה.

המשכנתה שלכם היא אחד מהמהלכים החשובים והגדולים שתעשו בחייכם ,

אל תקלו ראש בה!

שתפו את הפוסט:

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן