טיפים להתנהלות פיננסית נכונה בתקופה של חוסר ודאות כלכלית

טיפים להתנהלות פיננסית נכונה בתקופה של חוסר ודאות כלכלית

חג פסח מסמן עבורנו כעם את יציאתנו  מעבדות לחרות, אך רבים עדיין נמצאים תחת עבדות כלכלית, עם חוסר הוודאות הגובר מיום ליום באשר לעתידנו הכלכלי, המקצועי והמשפחתי, זו נקודת הזמן הטובה ביותר עבורנו לשנס מותניים ולהכין תוכנית שתסייע לנו בהתמודדות למול אי הוודאות המזדחלת לאט לאט לפתחנו. הגיעה הזמן לצאת גם לחירות כלכלית, לחזק את הביטחון הכלכלי שלנו , לשרוד את התקופה ולצאת ממנה מחוזקים.

חוסר וודאות והחלטות

במסגרת האי וודאות מתקיים קשר גומלין בין היכולת שלנו לבצע איסוף מידע לבין רמת האי ודאות, ככל שחסר לנו מידע כך עולה האי ודאות , ולהיפך, ככל שהמידע בידנו גדול יותר יש לנו כלים טובים יותר להתמודד למול האי ודאות.  ההחלטות היומיומיות עימם אנו מתמודדים ביי היומיום הינם החלטות שלעיתים מתבצעות באמצעות חשיבה אימפולסיבית מהירה. חשיבה זו מכילה סיכון בעל ערך גבוה יותר, בעוד שחשיבה שקולה ולעיתים איטית מספקת עבורנו אפשרות לבצע איסוף מידע לעיתים מינימלי בכדי לאפשר עבורנו להגיע להחלטה הטובה ביותר. אין אנו מרמזים כי החלטות אימפולסיביות הינן החלטות גרועות, המטרה היא לאפשר לנו להתמודד בצורה הטובה ביותר.

בניית משפחה ואילוצים שנובעים מהתהליך

כזוג צעיר שעמל קשה מאוד בכדי ליצור את התא המשפחתי המיוחד משלו, מכיל בתוכו עולם עצום של מגוון פעילויות כמו גם אילוצים כגון: הבאת ילדים לעולם ומתן חינוך, כלכלה וקורת גג מעל ראשם, שיפור הסטטוס המקצועי ויצירת קריירה מכובדת, חיזוק הזוגיות לטובת שיפור התא המשפחתי, התמודדות עם משברים כגון אבטלה, גירושין, מוות במשפחה (חס וחלילה) וכד’, גורם לכולנו להגיע לצמתי החלטה. צמתים אלו  נדרש בעבורם קבלת החלטות שקולות ומורכבות, החלטה שגויה יכולה לגרום לנזק  ברמת החיים אליה הורגל התא המשפחתי שבנינו. לכן מוטלת עלינו החובה לבצע חשיבה זהירה, תכנון מקצועי וראייה לעתיד בכדי להתרומם ולהגיע למימוש שאיפותינו עבורנו ועבור ילדינו.

ממשבר להזדמנות, כיצד?

לכלכל משפחה זה לא דבר של מה בכך, זהו אחד התחומים שיגבו מכם זמן יקר והתעסקות עם מגוון תחומים כגון השקעות, רכישת נכסים, ביטוחים (חיים, נכס, רכב ועוד), השתלמויות לשיפור המצב המקצועי, פנסיה וניהול תקציב התא המשפחתי.

על פי מדד פעמונים עולה כי 70% מהציבור יתקשה לעמוד בהוצאה כספית חריגה בגובה ההכנסה החודשית, נקודה נוספת שעולה היא כי חמישית מהציבור נמנע מצריכת מזון חיוני ו\או תרופות. נתון מעניין נוסף שעולה ממדד נוגע לפערים מגדריים, נשים מגלות בקיאות נמוכה מגברים בנוגע לאוריינות פיננסית, פי 2 מאוכלוסיית הנשים אינה מחזיקה בקרן פנסיה או ביטוח מנהלים  בהשוואה לאוכלוסיית הגברים.

נתון מדאיג נוסף הוא ש50% מהמשפחות בישראל נמצאות במינוס ומתקיימות על בסיס הלוואות, כתוצאה מכך עולה קושי רב בביסוס עתיד כלכלי בריא עבורם ועבור ילידיהם.

כולנו יודעים שבכדי שעסק ישרוד לאורך זמן עליו להניב רווחים, על מנת לממש זאת יש צורך בתכנון אסטרטגיה למידת הסביבה, התחרות והאילוצים. באופן דומה עלינו להתנהל בנוגע לתא המשפחתי שלנו, עלינו לקבוע אסטרטגיה לטובת השגת היעדים אליהם אנו שואפים. במידה ולא נקבע את האסטרטגיה שלנו היא תיקבע עבורנו ובדרך זו נמצא את התא המשפחתי שלנו נסחף ומגיב לאירועים שלא אנחנו יזמנו, כי אם הסביבה. בהתאם לכך סיכויי הישרדותו של התא המשפחתי שלנו צונחים משמעותית. אם כך כיצד עלינו לנהוג בכדי להביא את התא המשפחתי שלנו למימוש הפוטנציאל הכלכלי, מקצועי וחברתי הגבוה ביותר? זוהי אם כך שאלת השאלות ולשם כך עלינו להיעזר באנשים מקצועיים בתחומם אשר יספקו לנו כלים מקצועיים להתמודדות מורכבת זו.

הנה מספר טיפים כלכליים שיסייעו בידיכם לקיצוץ הוצאות מיותרות

  • ראשית – קביעת סדרי עדיפויות שלכם ושל ילדכם למימוש תוכניותיכם לטווח ארוך.
    ניהול ובקרת תקציב משפחתי – מספק לנו שליטה בהכנסות ובהוצאות.
  • היערכות ליום גשום – שמירת כסף נזיל בצד לטובת התמודדות עם הוצאות חריגות.
    רשימת החלטותינו לעתיד תוך שמירה על מסלול קבוע, צניעות ופשטות.
    יצירת אפיקים מניבים שיספקו עבורנו שכבת הגנה למשברים העלולים להגיע לפתחנו.
    לא להתפתות ללקיחת הלוואות! למדו לחיות עם מה שיש תוך התנהלות נכונה עם הכנסותיכם. במקרים של פיתוי התייעצו עם הדור הבוגר ותקבלו פרופורציה לחיים.
  • הפרדת חשבונות הוצאות הבית למול הוצאות העסק! עצמאיים נוטים לאבד ולהגיע לחוסר שליטה בהכנסותיכם וברווח הנקי שלהם. כעסק, לעיתים הבנק מאפשר קבלת מסגרת אשראי גבוהה יותר ממסגרת משפחתית. ערבוב שכזה יכול להכניס אתכם למערבולת פיננסית.
  • בדיקת הביטוחים שלכם למניעת כפל ביטוחים – כנסו להר הביטוח ובדקו!
  • בדיקת החשבון הסלולארי שלכם! כיום יש מגוון הצעות זולות כדאי לברר לעומק למול החברה שלכם ואף לחשוב לעבור למתחרים.
  • חסכון בחשמל! שימוש בנורות לד, שימוש ככל שניתן באור טבעי, קיימים המון עצות לחסכון בחשמל שיכולים אף להפתיע אתכם.
  • חסכון באחזקת רכב – ביטוחים – בצעו השוואות מחיר בין חברות הביטוח, קבלו הצעות מחיר לטיפולים שוטפים – החסכון כאן יכול להגיע לאלפי שקלים בשנה!!
  • יוצאים לחיק הטבע – קחו איתכם בקבוק מים  – חסכון קל של 15-20 ₪.
  • נצלו את ההטבות המגיעות לכם מכרטיסי האשראי שלכם – מבצעי 1+1.
  • קניות – בדקו ברשת לגבי מבצעים והתאימו את רכישותיכם לפי מה שנדרש – אל תרכשו מעבר למה שצריך!
  • קשה מאוד להתנתק מהרגלים שלנו, ההתחלה כמו בכל דבר קשה, אך לפי מחקרים שבוצעו, אם תתמידו בביצוע פעולה כלשהיא במשך 20 פעמים זה יהפוך להרגל ואפילו
  • תהנו מזה! בעולם שבו אנחנו מופגזים מכל כיוון בפרסומות בנוגע למוצר כזה או אחר, השתדלו להימנע מרכישות אימפולסיביות למוצרים שתכלס אין לנו ממש צורך בהם.
  • צמצום עלויות קבועות

גם כאן יש מה לעשות! ההוצאות שלנו לגבי משק הבית מתחלקות לשני סוגים עיקריים :

  • הוצאות קבועות קשיחות – כגון חשמל, ארנונה, מים, משכנתא/שכר דירה וכד’
  • הוצאות קבועות גמישות – כגון יציאה לחופשה, בילוי משפחתי, רכישת ביגוד ועוד.

בכדי שנתחיל לחסוך צריכה להיות למול עינינו מטרה ברורה, ברגע שנדע זאת נוכל להתמקד בה ולהתנהל כלכלית נכון.

אם הקורונה לימדה אותנו משהו, זה כנראה שיעור בספונטניות. פתאום ביום אחד החיים משתנים ואנחנו צריכים להיות בטוחים שנוכל לגשת אל הכסף הזה כשצריך אותו.

אם גם אתם רוצים להתחיל בדרך חדשה ולהגשים את השאיפות הפיננסיות שלכם ולספק לתא המשפחתי שלכם דרך יציבה והגשמת חלומות צרו עימי קשר ואלווה אתכם יד ביד לעבר עתיד פיננסי בטוח יותר.

שתפו את הפוסט:

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן