ההיסטוריה של משכנתא הפוכה

אחד מההבדלים במשכנתא רגילה להפוכה זה משמעות הפעולה של המשכנתא אם במשכנתא רגילה מטרת ההלוואה היא לקנות דירה במשכנתא הפוכה זה לייצר הכנסה.

 

אז איך הכול התחיל ולמה פנסיונרים רבים התחילו להשתמש במשכנתא הפוכה:

 

משכנתא הפוכה היא כלי פיננסי חדשה יחסית בישראל.
זה התחיל בארה”ב בשנת 1989. שם הוא נקרא Home Equity Conversion Mortgage או Reverse Mortgage ומיועד ללווים מעל גיל 62.
על פי מחקר מהמחלקה לכלכלה באוניברסיטת קליפורניה, נכון לשנת 2011, 1.4% מן הקשישים משתמשים בשיטה זו, וקיימת עלייה מתמדת בביקוש. מספר המשכנתאות ההפוכות שניתנו בארה”ב זינק מ- 157 בלבד בשנת 1990 ל- 114,000 בשנת 2009. בתחילה הן היו מיועדות בעיקר לקשישות בודדות, אך כיום גם גברים בודדים או זוגות נוטלים אותן.

בשנת 2007 התפרסם סקר בקרב אנשים שהתעניינו במשכנתא הפוכה ובסופו של דבר החליטו לא לקחת אותה. הסיבות השכיחות ביותר להימנעות היו “יקר מדי”, “אני אוהב לדעת שהבית שלי לגמרי ואין חובות”, או “מצאתי דרך אחרת לקבל כסף”.

Rasmussen ערך מחקר שהתבסס על נתוני ה- U.S. Census משנת 1990 וגרס ש- 80% מבעלי בתים שגילם 69 ומעלה צפויים להרוויח ממשכנתא הפוכה. חוקר אחר, Merrill, החזיק בגישה שמרנית יותר וטען כי 9% בלבד מהם יכולים להרוויח.

מחקר של הפועל בבוסטון קולג’ בארה”ב (Boston College), ניתח את תרומתם של מספר כלים: דחיית הפרישה, לקיחת משכנתא הפוכה ושליטה בהוצאות, ליעד החיסכון בזמן פרישה לגמלאות.
בתרחיש הבסיסי, 74% ממשקי הבית לא השיגו בגיל 62 התאמה בין הצרכים למקורות. בהשוואה לפתרונות אפשריים אחרים, כולל הקטנת הוצאות והשקעה בנכסים חסרי סיכון, המשכנתא ההפוכה נמצאה כתורמת ביותר לכל קבוצת גיל. לדוגמא, 58.5% יסבלו ממצוקה כלכלית בגיל 65, לעומת 48.2% בלבד מלוקחי משכנתאות הפוכות.

בישראל-

השיטה יובאה מארה”ב לישראל באמצע שנות ה- 2000, כיום לשנת 2022 הרעיון נהפך ללהיט שכובש את שוק המשכנתאות והרבה אנשים מעל גיל 60 נהנים משלל הרעיונות של המשכנתא ההפוכה.

הרשת הארצית לייעוץ משכנתאות.

שתפו את הפוסט:

תמונת ספר פתוח על ערמת ספרים

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן