ביטוחי חיים למה ומתי

כחלק אינטגרלי מהמשכנתה יש לבטח את הנכס וכן לעשות ביטוח חיים עבור הלווים.

ביטוח חיים למשכנתא הינה פוליסת ביטוח למקרה מוות, המיועדת להבטחת תשלומי המשכנתא לבנק.

הפוליסה מבטיחה כי במקרה של פטירת אחד או יותר מהמבוטחים בפוליסה, ישולם סכום המשכנתא לבנק והמבוטח השני בפוליסה (במידה וקיים) לא יידרש להמשך תשלומי המשכנתא.

בכל שיחות ייעוץ שאני נותנת ללקוחות מתעניינים אני מסבירה את חשיבות ביטוח חיים למשכנתה וכמובן בכל השיחות בירור צרכים וייעוץ אני מבררת מול הלקוחות מה גילם ואם יש בעיות רפואיות שיכולות ליצור בעיה ברכישת פוליסת ביטוח חיים למשכנתה .

ביטוח חיים למשכנתה זה תנאי הכרחי של הבנק בקבלת המשכנתה.

אמנם מדובר בסכומים קטנים יחסית להחזר המשכנתה אבל ביטוח החיים עלול להיות יקר עבור קבוצות סיכון כמו מעשנים, בעלי נכות פיזית ונפשית, לווים מעל גיל 50 או בעלי מקצועות המוגדרים בסיכון גבוה כמו חבלן, חשמלאי העובד במתח גבוה ועוד.

התשלום הביטוח החודשי עבורם יכול להגיע עד למאות שקלים ולתוספת ניכרת בהחזר החודשי הכולל וחשוב לדעת ולקחת את זה בחשבון לפני רכישת נכס.

מרבית הביטוחים נעשים בבנק ולכן הדרך הטובה ביותר להוזיל את עלויות הביטוח היא לקבל הצעות מחיר מהחברות הביטוח השונות ולא לרוץ ולעשות את הביטוח הראשון המוצע ע”י הבנק בו נלקחת המשכנתה.

ביטוח נוסף שהוא תנאי הכרחי לקבלת המשכנתה זה ביטוח מבנה.

ביטוח מבנה מבטיח כי הבנק יקבל את כספו גם במקרה של, חלילה, נזק גדול לבית כמו רעידת אדמה או שריפה.

ביטוח מבנה הוא ביטוח שההחזר עליו הוא סכום חודשי קבוע,שגובהו נקבע בהתאם לשווי הנכס. מדובר בסכום לא גבוה של כמה עשרות שקלים מדי חודש וכדאי ומומלץ לקבל הצעות מחיר מחברות ביטוח שונות ולראות אם ניתן לקבל הנחות או הטבות.

טיפ שלי כיועצת משכנתאות ומלווה משפחות החל מרכישת הדירה ועד לתשלום אחרון : לעשות ביטוח חיים למשכנתה מיד לאחר חתימת החוזה. חלילה ויקרה מצב שאחד מבני הזוג הולך לעולמו אז הבן זוג שנשאר בחיים יתקשה לשלם את החוב למוכר/קבלן שממנו רכש את הנכס וחשוב לעשות את זה גם אם עדיין לא התחייבתם למשכנתה בבנק.

שתפו את הפוסט:

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן