אלמנה ללא הכנסות שיצאה לחירות ורכשה נכס למגורים יחד עם ילדיה

פנתה אלי שרה (שם בדוי, השם המלא שמור במערכת) לעזרה בקבלת משכנתא לרכישת נכס, שרה כבר חתמה על חוזה רכישה וצריכה לשלם למוכר תוך כחודש כדי לא להיות בהפרת חוזה.

שרה פנתה למספר יועצי משכנתאות שאמרו לה שלא ניתן לקבל משכנתא מהסיבה ששרה כיום לא עובדת והנכס יירשם על שם ילדיה הקטינים, יחד עם זאת שיש חריגות בנייה בנכס שמפוצל לשלוש יחידות דיור.

לאחר תשאול מלא של הלקוחה והבנת הצרכים לעומק, הבנתי שיש היתכנות לעסקה.

פניתי למאשרים במספר בנקים וסיפרתי להם את סיפורה של שרה, באמת רוב הבנקים לא זרמו עם הבקשה משום שאין הכנסות לרוכשים (ילדיה של שרה הקטינים).

מאשר אחד הסכים לזרום איתי ועם המתווה שהצעתי לו, אספתי ניירת בהתאם משרה ופניתי לפקיד בסניף להגשת הבקשה.

כבר בשלב זה הקשיים החלו להיערם, לא הצליחו להעביר את הבקשה במערכת למאשר, מדוע? כי לרוכשים אין תאריך הנפקה לת.ז שלהם (כי אין להם…).

לאחר מכן המאשר עיכב את האישור ודרש מספר לא מבוטל של מסמכים לאישור העסקה.

כאשר בשעה טובה היה לנו אישור, הבנק ביקש שבית המשפט יאשר את האמא כאפוטרופסית על ילדיה ויאשר את עסקת הרכישה על המסמך בנוסח של הבנק, בית המשפט כמובן שלא הסכים לחתום על המסמך של הבנק. אבל הוציא נוסח דומה לנוסח של הבנק על מסמך שלו, המסמך הועבר למחלקה המשפטית של הבנק ואושר.

השמאי ביקר בנכס ושלח את השמאות לבנק ביום הוצאת התיק ליחידת הבחינה לפני הביצוע.

בשמאות צוינו חריגות בנייה רבות בנכס מעבר לכך שהנכס היה מפוצל לשלוש. לאחר בירור של הבנק מול השמאי כדי לקבל הבהרות, הבנק אישר את הבטוחה בתנאי חתימתה של שרה מול עורך דין על תצהיר שהיא מודעת לחריגות הבנייה.

שרה חתמה על התצהיר מול עורך הדין ומסרה את זה לבנקאי בעיר מגוריה. דיברתי עם הבנקאי בטלפון האישי שלו וביקשתי ממנו לעדכן בבחינה שהמקור אצלו והוא שולח את זה בדואר סניפים לפקיד המטפל, ואכן כך הוא עשה ובזכות זה נחסך עוד זמן המתנה עד שהמקור יגיע לסניף.

בשעה טובה התיק עבר בחינה עם ליקוי קל שטופל באותו היום והכספים עברו למוכר מבלי ששרה הגיעה להפרת חוזה, כבונוס המוכר קיבל חלק נכבד מהכסף עוד לפני מועד התשלום שנקבע ופינה את הבית כדי ששרה תוכל כבר לעבור לגור בנכס עם ילדיה מיידית.

שתפו את הפוסט:

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן