איך מגינים על הבית שלי

לאחרונה נתקלנו בהתמוטטות בתים חלקם מהיסוד וחלקם בנזק חלקי
נשאלת השאלה האם זה מכוסה?  האם הביטוח ישלם?

מספר דברים חשובים לפני שעושים ביטוח מבנה

ראשית הבנק יחייב אתכם בביטוח למבנה אבל לבנייה בלבד שימו לב שהבנק מתייחס רק לבניה המאושרת בלבד אם יש לך תוספות בניה שבתהליכי רישוי/אישור עלייך להוסיף אותם בעצמך במטראז’ של הבית, אתה יכול להחליט מה גודל הבית שאתה מבטח בהתאם לבית עצמו.
ומה העלות לבניה?
היום העלות נעה בין 7,000₪  למ”ר בבית ממוצע ועד 12,000₪ למ”ר בבית חכם-  הבנק ייחשב לכם את העלות לפי כ 6,000₪-6,500₪  למ”ר, יש לכם את האפשרות לבטח את הבית בעלות האמיתית שלו – תקבעו אתם מה תרצו לקבל בעת נזק.
ומה קורה אם התפוצץ בלון גז שגרם לנזק בלתי הפיך שדורש לבנות את הבית מחדש –  אך לאחד השכנים אין ביטוח? לא תוכלו לקבל את כספי הביטוח לבנית הבית מחדש עד שכל הדיירים ישלמו את חלקם- יש לכך פתרון- ביטוח ערך נוסף או כפי שחלקינו מכירי- “ביטוח ערך קרקע” – קבלת שווי הבית כפי שהוא עולה כיום  (ולא תשלום לטובת בניה מחדש) דבר שיאפשר לכם לקנות בית חלופי זהה לשלכם כיום  מבלי להתמודד עם שאר השכנים.
ומה קורה כאשר יש התמוטטות – נשאלת השאלה מה גרם להתמוטטות – התפוצצות/ בלאי/ רעידת אדמה?
בביטוח הבסיסי מכוסה התפוצצות ורעידת אדמה אבל לא מכוסה בלאי /ליקויי בניה בוודאי אם היה ידוע לדיירים – במקרה כזה תתקיים חקירה ארוכה מאוד עד שתתברר סיבת ההתמוטטות ובינתיים לא תקבלו תשלום מחברת הביטוח וגם לא דיור חלופי שאתם זכאים לו בעת נזק לבית שלא מאפשר מגורים בו.
הפתרון הוא ביטוח כל הסיכונים – תוספת לביטוח שמכסה כל סיכון למעט מספר חריגים ביניהם בלאי או לקויות בניה אבל חובת ההוכחה על סיבת הנזק חלה על חברת הביטוח ולכן עד שיוכח שהנזק לא מכוסה תשלם חברת הביטוח למבוטח את הביטוח או לפחות תדאג לו לדיור חלופי!

ביטוח מבנה הוא דבר מורכב אך חשוב כי הוא צריך להגן על הרכוש הכי יקר שלנו
לכן תבחרו איש מקצוע שיתאים לכם את הביטוח ולא דרך מוקדן טלפוני.

שתפו את הפוסט:

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן