סקירת חודש יוני 2019 בעולם המשכנתאות

בתור הגוף הכי גדול במדינת ישראל לייעוץ משכנתאות אנחנו מגישים לכם בכל חודש סקירה מקיפה על עולם המשכנתאות. המטרה של הסקירה הזאת היא שתוכלו להיות עם היד על הדופק ולנצל הזדמנויות לטובת המשכנתא האישית שלכם.
אנחנו כאן בשבילכם תמיד!

רקע
ריבית בנק ישראל

ב 20.5.2019 החליטה הועדה המוניטרית של בנק ישראל להשאיר את הריבית על 0.25% בלבד.
על פי בנק ישראל ההחלטה נבעה כתוצאה מ:

  • סביבת האינפלציה נותרה יציבה מעל הגבול התחתון של היעד. מדד אפריל היה נמוך מההערכות טרם פרסומו, אולם מדדי שלושת החודשים הקודמים הפתיעו כלפי מעלה, והאינפלציה השנתית מצויה ברמה דומה לזו של החודשים האחרונים.
  • השקל התחזק במונחי שער החליפין האפקטיבי ב-6% מתחילת השנה, וב-1.2% מאז החלטת הריבית הקודמת. הייסוף הוא הגורם העיקרי שמעכב את המשך עליית האינפלציה לכיוון מרכז היעד.
  • נתון הצמיחה הגבוה ברבעון הראשון הושפע בצורה משמעותית מהיבוא המוגבר של כלי רכב, תוך צמיחה נאה של היצוא. בניכוי השפעה זו המשק צמח מעט מתחת לקצב הפוטנציאלי. שוק העבודה נותר הדוק: בשיעורי ההשתתפות והתעסוקה נרשמה עלייה קלה מרמות השיא בהן היו, ונמשכת עליית השכר, בהובלת המגזר העסקי.
  • הסיכונים לכלכלה העולמית התגברו, בעיקר לנוכח החרפת “מלחמת הסחר”, על אף שנתוני הצמיחה של המשקים העיקריים ברבעון הראשון הפתיעו לטובה. ההאטה בסחר העולמי נמשכת וכוללת גם את המשקים המתעוררים. קרן המטבע עדכנה שוב כלפי מטה את תחזיות הסחר העולמי והצמיחה למרבית הגושים.

מדד המחירים לצרכן

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מאי ב 0.7% מה שמכניס לבעיה את בנק ישראל מכיוון שרוב הכלכלות בעולם דווקא מדווחות על היתכנות להורדת ריבית.

ע”פ המדד שפורסם, מחירי הדיור בארץ עלו בחודשים מרץ-אפריל ב-0.5% לעומת פברואר מרץ.

העליות החדות ביותר נרשמו במחוז הצפון – של 2.9%, תל אביב – 0.2% ובחיפה – 0.1%. מנגד, ירידות נרשמו במחוז המרכז – 0.1%, ובמחוז דרום – של 0.3%.

ב-12 החודשים האחרונים עלה המדד ב 1.5% ויחד עם זאת אנחנו לא צופים עליית ריבית מיידית ואם היא תקרה במקרה אז היא תהיה מתונה ואיטית.
מדד תשומות הבנייה עלה ב 12 החודשים האחורנים ב 1.6% ומתחילת 2009 ב 0.9%

המשכנתה שלכם

אנחנו רואים כבר תקופה שעלויות הגיוס של הבנקים, בייחוד במגזר הצמוד, יורדות. כלומר מחיר האגרות עולה והתשואה שמשפיע על הגיוס יורדת בצורה משמעותית.

מכיוון שכך, אם אתם בתהליך לקיחת המשכנתה – זה זמן מצוין בשבילכם וחשוב לא לוותר על הסקטור הצמוד למרות כל הסטיגמות שלו.

אם לקחת משכנתה בשנים האחרונות – שווה לכם לבדוק אופציה למחזור המשכנתא או חלקים ממנה.

רגע מקצועי

בתור יועצי משכנתאות מקצועיים אנחנו רוצים לתת את העסקה הכי טובה לנועצים שלנו. עסקה טובה זאת עסקה שהלקוחות מביאים כמה שיותר הון עצמי על מנת לרדת במדרגות המימון ושהם מחזירים כמה שיותר כל חודש על מנת להחזיר בסופו של דבר כמה שפחות ריביות והצמדות לבנק בזמן הקצר ביותר.

חשוב לזכור שמאחורי כל משכנתה עומדת משפחה. משפחה עם צרכים ויכולות משלה. משפחה שצריכה ורוצה לחיות.

ולכן, למרות הרצון העז שלנו היועצים וגם של נוטלי משכנתאות שמבינים את החומר והולכים לקחת משכנתה לבד אחרי שראו קורסים וקראו חומרים מקצועיים, חשוב לאפשר למשפחה לחיות כמו שצריך ובשבילי זה מעל הכל.

תחשבו על זה במשכנתה הבאה שאתם בונים או במשכנתה שאתם לוקחים!

שתפו את הפוסט:

תמונת הנושא של המאמר: סקירת חודש מרץ 2019 בעולם המשכנתאות, בתמונה מופיע דגם של בית מונח על גבי לוח שנה

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן