הוצאות שצריך לחשוב עליהם לפני שרוכשים דירה

 

 לקנות דירה זה חלום של הרבה זוגות , וזה נחשב הפרויקט הכי גדול בחיים. 

עצרו רגע ,חשבתם אי פעם כמה תעלה לכם דירה ?

 במאמר זה  נחשוף בפניכם מה הם ההוצאות שצריך לקחת בחשבון לפני שאתם רוכשים את הדירה שלכם .

המחיר האמתי זה לא רק המחיר שאתם משלמים לקבלן או למתווך וגם אינו כולל רק תשלום המשכנתא שאתם לוקחים אלא יש עלויות נלוות שכדאי לקחת אותם בחשבון .

אפשר לחלק את ההוצאות האלו לשלוש קטגוריות :

לפני הרכישה, בזמן הרכישה, ולאחר הרכישה , בואו נפרט איזה הוצאות בכל קטגוריה .

  • לפני הרכישה 

העליות הנוספות של רכישת דירה מתחילות עוד לפני הרכישה לדוגמא : 

מתווך : אם רכישת הדירה על ידי מתווך אתם צריכים לשלם לו שכר טרחה כפי שיוסכם ביניכם. שזה יכול להגיע עד 2%-3% מערך הנכס וזה ממש לא סכום קטן וצריך לתת לו תשומת לב .

למשל : רכשתם דירה בסך 3 מיליון שקלים שנעשתה דרך מתווך אז דמי תיווך יכולים להגיע ל 90,000שח.

עורך דין : ברוב העסקאות המורכבות ברכישות דירות תמיד כדאי להיוועץ בעורך דין ( לפי החוק במדינת ישראל לא חייבים לקבל יעוץ מעורך דין )שגם אתם תשלמו לו שכר טרחה לפי הסכם .אשר תפקידו של העורך דין הוא לבחון את חוזה הרכישה ולעמוד על האתגרים הצפים ממנו .

שכר הטרחה נע בין 0.5%-0.75% מעלות הנכס .

לדוגמא : רכישת דירה בסך 3 מיליון שקל ,תשמו לעורך דין שכר טרחה שיכול להגיע ל 22500 שח.

כמובן שכל שהעסקה מורכבת יותר והייצוג המשפטי מורכב יותר שכר טרחה של העורך דין יגדל בהתאם .

 

שמאות :השמאות מתבצעת על ידי שמאי מקרקעין מוסמך אשר תפקידו הוא להעריך את הנכס ולסייע לכם בקבלת החלטה לגבי כדאיות הכלכלית של קניית הדירה .

 

  • בעת הרכישה 

 

מס רכישה : רכישות מקרקעין ,לא משנה מה סוג העסקה יש לשלם מס רכישה למדינה .מס הרכישה יחשב על ידי עורך הדין שלכם וחשוב לעשות את זה לפני הרכישה עצמה לדעת כמה אתם הולכים לשלם .

מס הרכישה יכול להיות אפסי ויכול להגיע לעשרות אלפי שקלים ,תלווי בשווי של הנכס הנרכש .

קביעת המס היא לפי מדרגות הנגזרות ממחיר הנכס וממחיר הדירות שבבעלותכם 

חשוב לציין שרכישות יד שנייה מה הרכישה הוא 8% .

 

אגרות ותשלומים :במהלך רכישת דירה מתווסף לכם אגרות שונות שכרוכות ברכישה .

  1. רישום הערת אזהרה : מבטיחה לכם את הזכות החוזית על הנכס ומונעת מהמוכר לבצע עסקאות נוספות על אותו נכס .
  2. רישום טאבו : משמעו רישום הזכויות בלשכת הרישום והסדר מקרקעין; תהליך עסקת מקרקעין מסתיים ברישום בטאבו על המוגדר בחוק. משמעות הרישום בטאבו של בעלות על נכס היא כי החתום הינו הבעלים היחידים של הנכס, והוא יכול לעשות בו כרצונו וככל העולה על רוחו, כמובן בכפוף להגבלות כאלו ואחרות על פי חוק ודין .

 

  1. תשלום אגרות להכנת תשתיות כמו מים ,חשמל וגז .לצורך העניין ברכישת דירה חדשה מקבלן עולה כ 5000 שקלים ורכישה דירה יד שניה כמחצית מהסכום.
  2. אגרות במקרה רכישת דירה באמצעות משכנתא : מתווסף מספר אגרות הקשורות לשעבוד הנכס לבנק או רישום משכון ברשם ה משכונות ,ותשלומי פתיחת תיק משכנתא .

משכנתא : המשכנתא שאתם לוקחים לרכישת דירה היא חלק בפני עצמה וכדאי לכם להתייעץ עם יועץ משכנתאות מומחה בתחום שלא תשלמו כסף חינם לבנק . ביחד עם ההחזר החודשי של המשכנתא  אתם תצרכו לרכוש פוליסת ביטוח חיים וביטוח נכס .

 

 

  • לאחר הרכישה

מזל טוב , רכשתם את הדירה שלכם והגעתם לחלק המעניין ,ישנם הוצאות שילוו אתכם ותצטרכו לקחת בחשבון .

העברת דירה :עלויות הובלה תליות במרחק בין  הדירה הקודמת לבין הדירה החדשה ,וגם בכמות התכולה שיצטרכו המובילים להעביר עבורכם .

עלות ההובלה יכולה להגיע לאלפי שקלים כתלות בהיקף הציוד ,מרחק ההובלה ,סוג הפריטים ( האם  יש פירוק והרכבה ), תנאי השטח וכו’….

שיפוצים : קשה להעריך את המחיר הסופי של השיפוץ ,זה תלוי בהיקף השיפוץ עצמו שאתם מעוניינים לבצע .שיפוץ מהיסוד יכול להגיע למאות אלפי שקלים וזה תלוי אם אתם קונים דירה יד שנייה או מצאתם דירה חדשה מקבלן .

עוד לפני שאתם נכנסים לשלב השיפוץ , עדיף להתייעץ עם משפצים ,אנשי מקצוע , קבלנים ,אדריכלים על מנת להבין את היקף המחיר של השיפוץ .

ריהוט : מעבר לדירה חדשה זה כרוך בקניית ריהוט חדש ומוצרי חשמל חדשים לפעמים .מה שחשוב בשלב זה להעריך נכון בכמה תרצו להשקיע ,מה אתם חייבים לשלב ראשון ומה אפשר לדחות למועד מאוחד .

 

לסיכום 

החלטה לרכוש דירה היא אחת ההחלטות הגדולות בחיים חשוב להגיע לזה עם תכנון נכון , התייעצות עם אנשי מקצוע ואנשים מבינים בתחום שיכלו לתת לכם את הכלים איך לעשות את זה נכון ומתאים לצרכים שלכם ,נסו לערוך לעצמכם מסמך תקציב של ההוצאות הכרוכות לתהליך זה ימנע הפתעות והוצאות לא מתוכננות וכמובן את המומחים ואת הבנק שילווה אתכם בתהליך. 

הרשת הארצית לייעוץ משכנתאות.

 

שתפו את הפוסט:

אישה מחשבת קבלות

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן