ריבית הפד ואיך היא משפיעה עלינו / מוטי ישראל – יועץ משכנתאות

הפדרל ריזרב או בקיצור “הפד” שנקרא גם הבנק הפדרלי הוא בנק פרטי המשמש כסמכות המוניטרית (מווסת את כמות הכסף) העליונה והוא הבנק המרכזי של ארצות הברית. הוא נוסד בשנת 1913 בתגובה לסדרה של משברים פיננסיים ואם הזמן התפקידים והסמכויות שלו התרחבו משמעותית.

 

תפקידיו של בנק הפדרל ריזרב:
פיקוח ורגולציה על הבנקים המסחריים.
יישום מדיניות מוניטרית, לרבות קביעת הריבית ולשמר רמת אינפלציה נמוכה.
מונופול על הנפקת והשמדת הכסף.
מחקר כלכלי.
8 פעמים בשנה הוועדה הפדראלית לשוק פתוח של ארה”ב קובעת את שער הריבית הצפוי בטווח הקצר. זמן קצר לאחר מכן הוועדה משחררת את הצהרתה באשר לשער הריבית עליו החליטה, בנוסף לפרשנות קצרה באשר לתנאים הכלכליים שהובילו אותה להחלטתה. החלטתה מתבססת בעיקר על השיעור האינפלציוני. שכן היעד הראשי של הבנק המרכזי הינו להשיג יציבות מחירים. כאשר האינפלציה עולה על 2% בערכים שנתיים – התגובה תהיה העלאת שער הריבית כדי לווסת ולהשיג הוזלת מחירים. שער הריבית הינו הגורם החשוב ביותר בהערכת שער המטבע.
אז כיצד העלאת ריבית הפד בארצות הברית הרחוקה משפיעה עלינו ועל המשכנתה שלנו?
בתחילת חודש מאי 2022 החליט בנק הפדרל ריזרב להעלות את הריבית הבסיסית בחצי אחוז לשיעור של 0.75% – 1% וזאת כדי להאט את האינפלציה שעולה. אגב פרשנים ומומחים מעריכים כי הפד ימשיך ויעלה את הריבית לשיעור של 3% עד תחילת שנת 2023.
העלאת ריבית מהירה בארה”ב מושכת את התשואות כלפי מעלה ומכאן גם את התשואות בכלכלות אחרות בעולם וביניהן ישראל וכך גורמת להעלאת הריבית בארץ.
העלאת הריבית מייקרת את כל סוגי ההלוואות שצמודות לריבית הפריים (שהיא ריבית בנק ישראל + 1.5%), בהן רוב ההלוואות הצרכניות, רוב ההלוואות שנלקחות מהגופים המוסדיים, ומסלול צמוד הפריים במשכנתאות (אם כי חשוב לומר שהשתוללות האינפלציה בעייתית הרבה יותר עבור המשכנתאות שהן צמודות מדד).
עליית ריבית בנק ישראל מייקרת למעשה את הריבית בכל המסלולים, שכן היא נקודת הבסיס לפיה מתומחרים המרווחים של הסיכונים השונים. מי שלוקח כיום משכנתה צריך לקחת בחשבון כי ההחזר החודשי צפוי לעלות ולהשתנות עוד השנה, וזאת בניגוד לעשור האחרון שבו ההחזר היה יציב באופן יחסי. חשוב מאוד להתייעץ עם גורמים מקצועיים לפני לקיחת המשכנתה מכיוון שלהם יש את הידע להתאים את המשכנתה לנוטלי המשכנתאות ולצרכיהם ולנהל את הסיכונים על מנת שלא ייגרם נזק.

מוטי ישראל / יועץ משכנתאות
איתנים – משכנקל
0528366506

הרשת הארצית לייעוץ משכנתאות.

שתפו את הפוסט:

קוביות עץ סימן אחוזים וחיצים

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן