קווי דמיון בין המשכנתא ובין חג הפסח

אנחנו מתקרבים לחג הפסח, חג החירות.

זו הזדמנות לכתוב מאמר קצת שונה, באווירה חגיגית על כמה קווי דמיון בין המשכנתא שלכם ובין החג המיוחד – חג הפסח.

חז”ל אומרים לנו ששלושים יום לפני החג מתחילים לדרוש בענייני החג, כלומר להתכונן לחג. הרי מדובר בחג עם הרבה דקויות והבחנות דקות, והרוצה להיות מוכן צריך להקדים ולהיות מהזריזים. גם את המשכנתא מכינים מראש ולא דוחים לרגע האחרון ! זה תהליך מורכב, ארוך שבמהלכו יכולים תמיד לצוץ הפתעות, עיכובים, עומסים ועוד. אז עבור משכנתא – לא מתכוננים שלושים יום לפני אלא לפחות ששים יום. שתוכלו ליהנות גם מדרך רגועה (יחסית).

ניקיון לפני החג ובדיקת חמץ ערב החג. המטרה היא לוודא שלא נשאר חמץ בבית. אנחנו משקיעים הרבה מאמצים בחיפוש, בדיקה, ניקיון וסדר. נדרש לחפש “בחורים ובסדקים”, כלומר בודקים בצורה יסודית כל דבר. גם במשכנתא שלכם, יש הרבה דקויות, הרבה אותיות קטנות, הרבה גורמים שמשפיעים על המשכנתא שלכם. קודם-כל, זו הזדמנות מעולה לעשות בדק בית בכלכלת המשפחה שלכם. האם אתם שולטים בתקציב? האם אתם יודעים כמה הלוואות יש לכם? כמה אתם משלמים עליהן ?
קחו את הזמן לעבור על ההוצאות השוטפות, על כל מיני דברים שאתם משלמים סתם ולא באמת צריכים. ככה תוכלו להתחדש בלי להוריד את רמת החיים.

חג האביב ! –
פסח הוא חג האביב. האביב מבטא את התחדשות עולם הטבע אחרי תרדמת החורף ואגירת הכוחות מתחת לפני השטח.

גם המשכנתא שלכם נכנסת לפעמים ל”תרדמה” ארוכה. כמה פעמים מאז שחתמתם, בדקתם אם אפשר למחזר אותה? תהליך מיחזור משכנתא הוא לגמרי תהליך של התחדשות והתעוררות – אבל מהצד שלכם ! אז, קחו את הזמן לנער את האבק מעל המשכנתא שלכם, תזמינו דו”ח יתרות ותבדקו מה המצב.

אכילת מצה –
מה ההבדל המרכזי בין חמץ ובין מצה ? הבדל של מספר דקות בלבד !

גם במשכנתא שלכם יש חשיבות גדולה לתזמון. אל תתנו למשכנתא שלכם להתנהל לבד ולטפוח !! יש לכם הרבה כסף צמוד למדד ? אתם יודעים מה הסיכון כשזה לתקופות ארוכות ?

אתם בין עבודות ? היו לכם חודשים חלשים ? אל תגישו תיק בתזמון שלא יציג אתכם במצב הטוב ביותר שלכם ! חכו אם צריך ותגישו בזמן הטוב ביותר עבורכם ! זה יהיה שווה לכם הרבה כסף.

אכילת מרור –
המרירות, הכאב, הם “מנועים” חזקים לצמיחה והתקדמות. נדרשים מאמצים והשקעה גדולה כדי להגיע לחירות. גם במשכנתא שלכם, אם תחליטו להחזיר מעט מדי כל חודש כדי לא להרגיש את “טעם המשכנתא”, זה יעלה לכם הרבה כסף בריביות והצמדות שיילכו ישירות לרווחי הבנק. חשוב להבין שככל שמחזירים יותר כל חודש, חוסכים יותר בטווח הרחוק. אז יהיה קצת מר עכשיו אבל העתיד יהיה הרבה יותר מתוק.

חג החירות –
לא נעים אבל משכנתא היא סוג של שעבוד. לפחות שעבוד של הנכס… אתם הולכים לחיות עם המשכנתא לזמן ארוך אבל חשוב לבדוק היטב מתי ואיך אתם רוצים להשתחרר ממנה. אולי זה יישמע מפתיע אבל יש מקרים בהם לא יהיה הכי נכון “לנגוש” בקרן כמה שיותר מהר! לא נרחיב כאן על זה כי זה נושא בפני עצמו, אבל חשוב להבין שסוף מעשה במחשבה תחילה.

עשר מכות –
עשר המכות זעזעו את המציאות הקיימת והידועה. כל מה שחשבו כבטוח התערער.
גם בחיי המשכנתא שלכם, יכולים לקרות אירועים חריגים – משבר עולמי כמו הקורונה, מלחמת רוסיה-אוקראינה, שלא נדע! אירועים אלה משפיעים באופן ישיר על המשכנתא שלכם. חשוב להפנים כי לא ניתן להישען על כך ש-“מה שהיה הוא מה שיהיה” וש-“הכול יהיה בסדר”. זה חלק מניהול הסיכונים. ראינו בשנה שחלפה את עליית המדדים, הריביות, המחירים – כל זה פוגע ישירות ביכולת להשיג משכנתא בתנאים שתוכלו לעמוד בהם.

קריעת ים סוף – טעות במסלול ?
לאחר היציאה ממצרים, מגיעים לפני ים סוף כאשר מבחוץ היה נראה שהעם התבלבל במסלול וחזר אחורה. גם במשכנתא שלכם, יש חשיבות לקביעת מסלולים חכמים שייראו מבחוץ כמו טעות. לדוגמה, קביעת מסלול המיועד לפירעון מוקדם.
כמו-כן, נס קריעת ים סוף לא התרחש עד שלא קפץ נחשון בן עמינדב לתוך המים ! גם במשכנתא שלכם, תצטרכו להבין כי כדי לא לקרוע את הכיס, תצטרכו לקחת סיכונים. כמובן, סיכונים מחושבים ולא החלטות חסרות אחריות. אבל זה חלק מהתכנון החכם של המשכנתא שלכם.

יש עוד על מה לכתוב, אך נשאיר עוד קצת לפעמים הבאות.

כל שנותר לי הוא לאחל לכם חג שמח, חג של התחדשות וצמיחה בכל המישורים בחייכם.

שתפו את הפוסט:

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן