עסקה בתוך המשפחה

עסקה בתוך המשפחה – כל מה שצריך לדעת לפני שרוכשים נכס מקרוב משפחה.

 

כאשר רוכשים נכס מקרוב משפחה, יש לבנקים הוראה מבנק ישראל לוודא כי לא מדובר בהלבנת הון ברמה כזו או אחרת ושהעסקה הינה עסקה אמיתית.

 

איך הבנקים בודקים זאת?

 

על ידי ווידוא שלמוכר יש מקום מגורים מעבר לנכס הנמכר. בנוסף לרוב יבקשו גם להעביר את הנכס על שם הרוכשים ולקבל רישום משכנתא סופית לפני ביצוע המשכנתא לטובת הרכישה.

 

מי נקרא קרוב משפחה?

 

בעקרון כל קרוב משפחה, דורש מהבנקים בדיקה של הנושא – ככל שהקרבה קרובה יותר הבנק בודק יותר לעומק ומתעקש על כלל האסמכתאות של מגורי המוכר והעברת הזכויות.

במקרה של רכישת ילד מהוריו הרוכש יידרש על ידי הבנק להציג את כלל האסמכתאות ולהראות שלהורים יש איפה לגור, שהעסקה מדווחת לרשויות המס ואמיתית, יחד עם העברת זכויות על שם הילד לפני העברת כספים להורים. 

דבר נוסף שהבנקים בודקים פעמים רבות בעסקאות מסוג זה של קרבה מדרגה ראשונה, הינה שלמוכר אין בעיות באשראי/פשיטת רגל וכו’. מהסיבה שהיו מקרים בעבר שכל ה”מכירה” הייתה כדי להציל את הקרוב משפחה ולא באמת לרכוש. 

במצב של קרבה קצת יותר רחוקה, כגון בני דודים וכו’ לרוב הבנק רק יוודא את אמיתות העסקה ולא יבצע בדיקות מעמיקות יחד עם דרישות מוגזמות כמו בקרובי משפחה מדרגה ראשונה.

 

לסיכום:

 

כאשר אתם מעוניינים לרכוש נכס מקרוב משפחה, חשוב לוודא שלקרוב המשפחה אין בעיות כגון הוצאה לפועל/פשיטת רגל וכו’.

בעסקה כזו עוד יותר קריטי להתייעץ עם יועץ משכנתאות פרטי שילווה אתכם בכל המהלך מול הבנקים ויעזור לכם לקבל משכנתא עם כמה שפחות התניות ותנאים משפטיים לפני קבלת הנכס.

 

הרשת הארצית לייעוץ משכנתאות.

שתפו את הפוסט:

דמויות משפחה תחת לבנים בצורת גג

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן