משכנתה לכל מטרה

משכנתה היא הלוואה שניתנת לרכישת בית .

האם אתם יודעים שאם כבר יש לכם בית ואתם צריכים הלוואה אולי משכנתה לכל מטרה תתאים לכם?

משכנתה לכל מטרה ניתנת בשעבוד נכס בבעלותכם עבור מטרות שונות שאינן רכישת נכס מגורים נוסף עבורכם (שגם לזה יש פתרון אבל זה במאמר נפרד).

משכנתה לכל מטרה ניתן לקבל בסכומים גבוהים ובפריסה לתקופה ארוכה.

משכנתה לכל מטרה – זו משכנתה עם מטרה המקובלת על הבנק או גוף פיננסי שמלווה לכם את הכספים. לא ניתן לקחת משכנתה למטרה שאינה מקובלת על הגוף הפיננסי המלווה לכם את הכספים וצריך להסביר את סיבת ההלוואה.

המטרות שעבורן ניתן לקבל את המשכנתה יכולות להיות: עזרה לרכישת דירה לילדים, חתונה, קשיים כלכליים שנקלעתם אליהם, איחוד הלוואות אחרות , טיפולים רפואיים, שיפוצים ועוד.

התנאים לקבלת משכנתה לכל מטרה נבחנים ונקבעים בהתאם לנתונים הפיננסיים של הלווים, שווי הנכס וסכום המבוקש וכמובן מטרה שלשמה המשכנתה המיועדת. 

כמו בכל משכנתה, משכנתה לכל מטרה מוצמדת לרגולציה ומוגבלת לשיעור של 50% מימון משווי הנכס המשועבד.

לדוגמא: אם שווי הבית המשועבד מיליון וחצי ₪ ,ניתן לקבל הלוואה לכל מטרה עד 750 אלף ₪ .

חשוב לקחת בחשבון, במידה והבית שאתם מתכננים לשעבד לטובת ההלוואה כבר משועבד לטובת משכנתה אחרת אז ניתן לקבל את ההלוואה  אחרי ההפחתה של המשכנתה הקיימת, כך שמימון של 50% יכלול בתוכו את יתרת המשכנתה הקיימת.

לדוגמא: שווי הבית המשועבד מיליון וחצי ₪ ויש עליו משכנתה בסך של 500 אלף ₪, תוכלו לקבל הלוואה עד 250 אלף ₪ .

דגש נוסף למקרה של הלוואה לכל מטרה לבית שכבר משועבד לטובת משכנתה אחרת, תוכלו לקבל משכנתה לכל מטרה באותו בנק שכבר הבית משועבד אליו, כך שמשא ומתן מול הבנקים כאן לא רלוונטי.

יחד עם זאת, ניתן לבדוק אופציה של מחזור משכנתה קיימת לבנק אחר על מנת להשוות בין ההצעות אך חשוב גם לבדוק את כדאיות המחזור וכל מה שמשתמע מכך .

הריבית למשכנתה לכל מטרה נקבעת על פי הלווה, הנכס ומצב השוק וחלים עליה כל התנאים של משכנתה לדיור, לרבות עמלות פירעון .

תקופת המשכנתה מסוג זו נקבעת על ידי גיל הלווה ותלוי בנק. בבנק אחד תוכלו לקבל את ההלוואה לתקופה עד 20 שנה ובבנק אחר לתקופה עד 30 שנה .

תהליך לקיחת משכנתה לכל מטרה די דומה לתהליך לקיחת משכנתה לדיור: הגשת בקשה לאישור עקרוני, לאחר קבלת אישור המצאת מסמכים לבנקאי ,אסמכתאות על בעלות נכס ומטרת ההלוואה. בהמשך עוברים לשלב ה”משימות” הכוללות :הזמנת שמאי להערכת נכס ,שמזה מחליטים בבנק לגבי אחוזי מימון, הרישום המתאים מול הרשויות וגופים ממשלתיים שונים.

חשוב – לא לוותר על ייעוץ של יועצי משכנתאות וקבלת הצעות מבנקים אחרים על מנת לעשות משא ומתן אפקטיבי ולקבל תוצאה הכי משתלמת עבורכם.

הרשת הארצית לייעוץ משכנתאות.

 

שתפו את הפוסט:

תמונת מאזניים ועליהן מודל בית, רכב וכסף

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן