מהו המחיר של יועץ משכנתאות?

בכתבה זו נבין למה מומלץ לקחת יועץ משכנתא ומה בדיוק התפקיד של יועץ משכנתאות.

דמיינו לעצמכם שהוגשה נגדכם תביעה על ידי גורם כלשהו ועליכם להתייצב מולו בבית משפט. סביר להניח שתשכרו את שירותיו של עורך דין מנוסה שייצג אתכם. תעשו זאת כי אתם יודעים שאתם אמנם מומחים במשלח ידיכם אבל אינכם עורכי דין ולפיכך לא מומחים בתחום המשפטי. כך גם יועץ משכנתאות מומחה בתחומו. ניסיונו הרב מאפשר לו, ובהתאמה גם לכם, להרכיב עבורכם משכנתא מהמסלולים הטובים ביותר עבורכם ובתנאים שלעתים רבות, יביאו לכם חיסכון של עשרות אלפי שקלים. 

אחד מהדברים שכל בן אדם אוהב זה הידיעה שלא עובדים עליו ושהוא קיבל את הדבר הטוב ביותר בעבורו וכמובן שיהיה עם כמה שפחות כאבי ראש. וזה התפקיד של יועץ משכנתאות לחסוך לכם התרוצצויות, בדיקות, התעמקות והבנה של התחום. יועץ המשכנתא, בזכות הכרותיו היומיומית עם הבנקים, נמצא בעמדת יתרון מול הבנקים להשיג לכם את העסקה הטובה ביותר. היועץ פוטר אתכם מהצורך להתמודד עם מושגים פיננסים שאינכם מכירים, להתמקח עם הבנק על ריביות, להפסיד ימי עבודה בהתרוצצויות בין הבנקים ולמלא כמות טפסים אינסופית.

 

אחד מהשאלות שכל לוקח שואל -הרי יש יועץ משכנתא בבנק בחינם אז למה ללכת ליועץ?

 

לבנקים עצמם יש יועצי משכנתאות, אך אלו, גם אם אנשים מקצועיים וטובים, נאלצים להיצמד לתכתיבי הבנק שמעסיק אותם ואם יודעים בדיוק איך לעשות זאת. רק יועץ עצמאי שעובד עבורכם ומטעמכם, יוכל לנווט בהצלחה בסבך ההצעות, מבלי ליפול למלכודות, ובסופו של דבר לבנות עסקה מותאמת לכם, ליכולותיכם ולדרישותיכם.

 

אז מה כולל השירות של יועץ משכנתאות?

 

ברוב המקרים, שכירת שירותיו של יועץ משכנתאות נקראת ליווי מלא למשכנתא.

התהליך מתחיל בשאלון אפיון פיננסי הנשלח אליכם, שמטרתו להכיר את התא המשפחתי, ההכנסות, ההתחייבויות שלכם, כספים שאמורים להיכנס בעתיד. לאחר מכן קובעים פגישת ייעוץ בה עוברים על השאלון ועושים תיאום ציפיות, מחליטים על גובה המשכנתא והחזר חודשי. לאחר מכן יפנה היועץ אל הבנקים הרלוונטיים בכדי להוציא עבורכם קודם כל אישור עקרוני למשכנתא. היועץ יבנה לכם את תמהיל המשכנתא שהוא למעשה המנוע של כל המשכנתא עצמה. לאחר שבנה את התמהיל, היועץ ינהל משא ומתן עם הבנקים הרלוונטיים עד להשגת תנאים אטרקטיביים למשכנתא שלכם.

 

טוב הבנתי למה צריך יועץ משכנתאות אבל מה העלות שלו?

 

גובה העמלה לייעוץ משכנתא מלא, הכולל ליווי הלווה מתחילת התהליך ועד לביצוע המשכנתא, תלוי במורכבות העסקה. עבור משכנתאות סטנדרטיות, טווח המחירים נע בד”כ בסביבות 7,000-9,000 ש”ח.

עלות ליווי מרחוק למשכנתא לרוב תהיה זולה יותר ותנוע בטווח מחירים של 4,000-6,000 ש”ח.

עסקאות מורכבות יותר, לדוגמא בהן יש לאחד מהלווים היסטוריית אשראי שלילית, חזרות של צ’קים או הוראות קבע מתומחרות בהתאם ולרוב טווח המחירים ינוע סביב 8,000-15,000 ש”ח

לרוב, כשעומדים בפני עסקה כל כך מהותית בחיים כמו עסקה לרכישת דירה, כל הוצאה, גם הקטנה ביותר, הופכת לקריטית. לכן, יהיו שיגידו, למה צריך יועץ משכנתאות , אם אני יכול לחסוך עלות זו ולהתרוצץ קצת בין הבנקים בעצמי?

ובכן, גם בשאלה זו, כמו בכל דבר בחיים, זה עניין של עלות מול תועלת. תשלמו כמה אלפי שקלים ליועץ משכנתא טוב , כך תגיעו בראש שקט לעסקה כל כך גדולה, ועל הדרך גם תחסכו בין עשרות למאות אלפי שקלים בריביות והצמדה.

עלות שכירת שירותיו של יועץ המשכנתאות מתגמדת על פי רוב אל מול החיסכון הרב שהוא יוצר עבורכם, סכום כסף המתפנה למטרות אחרות.

הבחירה של יועץ משכנתא מומלץ צריכה להיות אחד מהדברים המרכזים במשכנתא.

 ובחירה של יועץ מרשת איתנים – היא הבחירה הנכונה.

 אתם יכולים להיות רגועים שאתם בידיים טובות.

הרשת הארצית לייעוץ משכנתאות.

שתפו את הפוסט:

סימן שאלה

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן