כמה עולה ייעוץ משכנתאות ?

לפני שנענה חשוב שנבין למה בכלל צריך יועץ משכנתאות?

 

שכירות שרותיו של יועץ תחסוך לכם התרוצצויות, בדיקות והבנה בתחום הפיננסי. יועץ משכנתאות בזכות

הידע שלו והיכרותו היום יומית עם הבנקים, נמצא בעמדת יתרון מולם להשגת תנאים טובים יותר לעסקה טובה יותר. יועץ משכנתאות פותר אתכם מהצורך להתמודד עם מושגים פיננסים, לוגיסטיקה מול הבנקים, מיקוח על ריביות, הפסד ימי עבודה, מילוי טפסים אין סופיים, בירוקרטיה וכד..  

גם לבנקים יש יועצי משכנתאות לא פחות טובים, אך הם כפופים לנהלים של הבנק שמעסיק אותם ולכן האינטרס שלהם הוא רווחיות של הבנק. רק יועץ אובייקטיבי שעובד מטעמכם ועבורכם יכול לבנות עסקה מותאמת ליכולתכם ולדרישתכם העכשווית והעתידית.

 

כמה עולה יעוץ משכנתאות?

 

כשמדובר במשכנתאות, הניסיון מלמד ומדבר בעד עצמו שלאורך השנים המחיר שתשלמו ליועץ משכנתאות זניח לעומת החיסכון שתזכו בעזרתו. 

יעוץ משכנתאות מתחלק לכמה שלבים.

 

  • ליווי מלא – יעוץ מתחילת הדרך ועד קבלת צ’ק בנקאי כלומר תכנון ובניית תמהיל משכנתא, ליווי עד החתימה בבנק או עד הכניסה לדירה החדשה (תלוי ביועץ ובעסקה שסגרתם מולו) – העמלה תהיה בסביבות  5000-7000 שקל בצירוף מע”מ כחוק.                
  • ליווי חלקי –  בניית תמהיל משכנתא ללא ליווי או כולל ליווי טלפוני, הדרכה על משא ומתן מול הבנק אותו עושה הלווה בעצמו – העמלה נעה בין 2000-4000 שקל בצירוף מע”מ כחוק.                                                                                                                              
  • עמלת יעוץ כרוכה בהרבה פרמטרים שונים כגון מורכבות העסקה, מצבכם בבנק אינו מזהיר, או שיש בעיות מסוימות בנכס, או שיש בעיות באישור העקרוני שלווה מקבל מהבנק. שמדובר במשכנתא מורכבת העמלות יכולות לעלות ולנועה סביב   15000- 30000 שקל בצירוף מע”מ כחוק. כאשר מדובר ביעוץ של משכנתאות מורכבות, העבודה של יועץ הרבה יותר מסובכת ומורכבת. כל לקוח בא עם העבר הפיננסי שלו, ההון העצמי וצרכים אישיים ומשפחתיים. יש המון משתנים שמשפיעים על הבנק בהחלטתו לאיזה לקוח לאשר את המשכנתא ולאיזה לא לאשר. ברגע שלקוח בעייתי (צ’קים חוזרים, עיקולים בחשבון, הוצאה לפעול …), כלומר ככול הנראה הבנק לא יאשר את המשכנתא, מחיר הייעוץ עבור אותו לקוח יהיה יקר יותר וזאת בגלל העבודה הקשה שתהיה ליועץ מול הבנק כדי לשכנע שהלקוח בנוי ללקיחת משכנתא.

 

לסיכום:

האם השקעה ביועץ משכנתאות שווה את המחיר?

 

כאשר עומדים מול עסקה כזאת מהותית כמו עסקה לרכישת דירה, כל הוצאה קטנה הופכת לקריטית. לכן, יהיו כאלה שיגידו למה אני צריך יועץ משכנתאות? הרי אני יכול לחסוך בעלויות ולהתרוצץ לבד בין הבנקים..

גם בשאלה הזאת, כמו בכל דבר בחיים, זה עלות מול תועלת, או שתשלמו כמה אלפי שקלים ליועץ ותהיו בראש שקט, או שתתמודדו לבד מול הבנקים, רק תזכרו שטעות קטנה שנובעת מחוסר ידע ומחוסר ניסיון יכולה לגרום להפסד כספי גדול.

משכנתא היא ההלוואה הגדולה ביותר שכנראה תיקחו בחיים, בעזרת תכנון נכון אפשר להגיע לחיסכון גדול לאורך השנים. זו תפקידו של יועץ משכנתאות לחסוך לכם כסף. עלות שכירות שירותיו עולה כמה אלפי שקלים, אבל החיסכון שתזכו בעזרת היועץ משכנתאות בעזרת תכנון נכון, בבחירת מסלולי משכנתא נכונים, יכול להגיע לכמה עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים. 

הרשת הארצית לייעוץ משכנתאות.

שתפו את הפוסט:

תמונת אווירה שתי נשים מתייעצות

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן