כללי הזהב לגרירת משכנתה

גרירת משכנתה היא העברת משכנתה קיימת, ללא כל שינוי, מנכס אחד לנכס אחר.

כלל ראשון –  אחוזי המימון של המשכנתה הקיימת לא יעלו על אחוזי המימון המותרים על פי בנק ישראל והגוף הממן. כלומר אם יש לנוס כיום נכס יחיד בשווי 2 מיליון שקלים עם משכנתה של 1.3 מיליון ₪ ואנו מעוניינים למכור את הנכס ולעבור לנכס אחר עם אותה המשכנתה, נוכל לבצע גרירה רק אם הנכס יהיה שווה לכל הפחות 1,733,333 מיליון ₪. זאת מאחר שאחוזי המימון אינם יכולים להיות גבוהים מ75% המותרים על פי בנק ישראל. במידה והמשכנתה קיימת בגוף חוץ בנקאי נעבוד באותה השיטה על פי חוקי הגוף הממן מאחר והוא אינו כפוף לחוקי בנק ישראל. יש לשים לב אם נדרשת תוספת למשכנתה הקיימת ולוודא שגם כאן, אחוזי המימון לא יעלו על 75% במקרה של דירה יחידה או על פי החוקים של הגוף הממן.

כלל שני –  יש לבדוק את תנאי המשכנתה הקיימת לאור הנתונים בשוק ולוודא שהתנאים טובים ומצדיקים גרירה ואי שינוי בתנאים. שוק המשכנתאות והריביות משתנה על בסיס יומי. אם לקחנו משכנתה בתנאים טובים לפני מספר שנים, אין זה הכרח כלל וכלל שהתנאים טובים גם כיום. ככלל מומלץ לבדוק את המשכנתה אחת לשנה שנתיים. רק אם התנאים של המשכנתה מוגדרים כטובים נכון לאותה נקודת זמן אז תהיה כדאיות לגרירה. אפשרות נוספת לגרירת משכנתה שאינה בתנאים טובים היא כאשר אחד הלווים אינו עובד וצפויה בעיה לקבלת משכנתה חדשה.

כלל שלישי – הבנק ידרוש עירבון או פיקדון של חמישה עד עשרה אחוז מסכום המשכנתה עד אשר תושלם הרכישה. הבנק למעשה מעביר את המשכנתה מנכס לנכס וכדי למנוע מצב בו קרה תקלה בעסקה ואין לבנק בטוחה, הוא דורש עירבון מסויים עד לסיום התהליך. סכום זה הוא כסף המגיע מהון עצמי של הלווים.

כלל רביעי – ניתן לבצע גרירת משכנתה רק באותו בנק בו המשכנתה קיימת. לא ניתן לגרור משכנתה מבנק לבנק. במידה ומעוניינים לעבור בנק, הלווים יצטרכו לבקש אישור למשכנתה חדשה בבנקים אחרים בתנאים אחרים ועם בטחונות חדשים הכוללים אישורי הכנסות, פירוט התחייבויות, עמידה בקריטריונים של יחס החזר. היתרון הבולט במקרה של גרירה הוא שבמידה ובאותו נקודת זמן אחד הלווים אינו עובד וכן הרי אין שינוי בתנאי המשכנתה ונקודת המוצא שאין בעיות התנהלות כלשהן, הבנק לא ידרוש אישורי הכנסות.

כלל חמישי – הבנק לא יכול לסרב לגרירת משכנתה למעט מקרים חריגים בהם ההתנהלות לא הייתה תקינה וחזרו תשלומי משכנתה במשך השנים, התנהלות לא תקינה בחשבון הבנק באופן כללי, כלומר נתוני אשראי לא תקינים.

הרשת הארצית לייעוץ משכנתאות.

שתפו את הפוסט:

שני גברים מושכים בחבל

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן