כך תבחרו עורך דין בתחום הנדל”ן

עסקת נדל”ן כרוכה במורכבות ומחייבת עורך דין בעל רמה מקצועית גבוהה, ניסיון בהתנהלות מול הרשויות השונות, מיומנות וידע משפטי רחב. כך תבחרו עורך דין בתחום הנדל”ן.

מאחר שייצוג משפטי של לקוח בתחום המקרקעין והנדל”ן כרוך בעבודה בירוקרטית רבה מול רשויות  שונות, מומלץ לוודא שעורך הדין שאת שירותיו שוכרים, בקיא בהליכים הבירוקרטיים ומנוסה בהתמודדות יעילה עימם. כמו כן רצוי לשאול אותו על תהליך העבודה הנהוג במשרדו ולוודא שהוא מתנהל מול לקוחותיו באופן שקוף, מסודר ומאורגן.

שאלת המחיר של ייצוג צד בעסקת נדל”ן, עולה לא פעם בראשית השיחה של הלקוח עם עורך  הדין. רוב הלקוחות מעוניינים לדעת את השורה התחתונה מראש, כלומר מהן העלויות שיגבו מהם עבור השירות המשפטי. בעוד אין ספק כי חשוב  לקבל מעורך הדין הערכה של שכר הטרחה שהוא  גובה עבור שירותיו, רצוי לא להתפתות לבחור בעורך דין מייצג רק על בסיס שכר טרחה.

פרמטרים חשובים בעת בחירה בעורך דין בתחום הנדל”ן

אין ספק כי פרמטר המחיר הוא חשוב, אך עם זאת  כדאי לדעת שישנם פרמטרים נוספים וחשובים לא פחות כגון יסודיותו של עורך הדין המייצג, המקצועיות שלו בתחום הנדל”ן, בקיאותו וניסיונו בתחום כמו גם גישתו ללקוח ורגישותו לצרכיו.

  • היכרות מעמיקה עם תחום דיני  המקרקעין והנדל”ן בבחירת עורך דין בתחום הנדל”ן כדאי לא להתפשר על עורך דין שמכיר את התחום באופן שטחי.
    מאחר שתחום המקרקעין הוא מורכב, נרחב והפסיקה בו היא רבה, חשוב לבחור בעורך דין שסיים בהצלחה התמחות ספציפית בדיני  מקרקעין ולפיכך מכיר את התחום לעומק. כדי להבטיח טיפול יעיל ומהיר בעניינכם תוך  שמירה על זכויותיכם, מומלץ לבחור בעורך דין  מנוסה שעוסק בנדל”ן ובדיני מקרקעין במשך  שנים ולפיכך בקיא בדינים ובפסיקה הרלבנטית.
    עורך דין כזה יידע לטפל בהליכים הנדרשים מול בית המשפט או הרשויות הרלוונטיות בצורה מיטבית ולהגיע לתוצאות שיהיו לשביעות רצונו של הלקוח.
  • ליווי משפטי צמוד לכל אורך העסקה בעת בחירת עורך דין מייצג בתחום הנדל”ן והמקרקעין חשוב לבדוק אם הוא מעניק ללקוח ליווי משפטי צמוד בהתאם לצורך לאורך כל שלבי העסקה. עורך דין מיומן בתחום המקרקעין ייבחן את ההוראות שבחוזה, ולפי הצורך ימחק ממנו סעיפים פוגעניים או יוסיף לו סעיפים שמיטיבים עם הלקוח ומשרתים את האינטרסים שלו בצורה הטובה ביותר.
    לאחר שקיבל את המידע הרלבנטי מהלקוח, עורך דין מקצועי בתחום הנדל”ן יערוך את לוח התשלומים לפי יכולת התשלום של הלקוח. בתוך כך,
  • עורך הדין ילווה את הלקוח בהליך רישום המשכנתא ויטפל גם ברישום הזכויות בנכס על שם הלקוח בהתאם לצורך.
  • עורך דין מקצועי ומיומן יסייע ללקוח להימנע מהפרת חוזה.
    לאחרונה פנה אליי לקוח, מעוניין לקנות דירה, אבל ההון העצמי שיש לו נמוך.
    יוצא כי המשכנתא שעתיד הלקוח לקבל יחד עם הכסף שיש לו בצד יספיקו במדויק לדירה שהוא מעוניין לקנות. אז אם ידוע שיש אישור עקרוני למימון מקסימלי, האם בכל זאת יש סיכון להיכנס לעסקה? בוודאי. שכן אם שווי הדירה יוערך בסכום נמוך ממה שקנה, והחוזה נחתם, סביר להניח שיחסר לו הון נוסף להשלים והוא ימצא בהפרת חוזה.
  • עורך דין מנוסה ומקצועי בתחום הנדל”ן ייבחן את הסכם המכר או כל הסכם אחר ויתאים אותו  למאפייניו של הלקוח ולאילוציו כדי שלא ימצא עצמו במצב של הפרת חוזה עקב איחור זניח בתשלום או בשל כל סיבה אחרת שעשויה לגרום לו נזקים קשים ולהוביל לחוסר כדאיות כלכלית של העסקה עבורו. מעבר לכך, עורך הדין ילווה את הלקוח בהליך השמאות לצורך הערכת שווי הנכס, יתרום מניסיונו בנושא והכל במטרה לשמור על זכויותיו ולמזער את הוצאותיו.

מאחר שעסקאות בתחום הנדל”ן דורשות אורך רוח, חשוב לוודא כי עורך הדין המייצג ניחן בסבלנות לכל התהליך. עורך דין מקצועי וסבלני יעניק ללקוח  “שקט נפשי” ויגרום לו לבטוח בכך שעניינו מטופל על ידי איש מקצוע מיומן, אנושי ואכפתי.

שתפו את הפוסט:

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן