בדיקות שחייבים לעשות לפני תהליך קנייה או לקיחת משכנתא!

קניית דירה היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שיש לה השלכות על העתיד הכלכלי שלנו. לפני שחותמים על חוזה לקניית דירה או חתימת משכנתא חשוב לעשות את כל הבדיקות הנחוצות לבדיקת פרמטרים שמשפיעים על מחיר הדירה העתידית, על מנת לעשות את ההחלטה המושכלת ביותר.

 

  • בדיקה יסודית של הנכס

 

בדיקה יסודית של הנכס כולל תשתיות ושלדת המבנה, ככל שנעמיק בבדיקה נדע טוב יותר את מצב תקינות הנכס והאם זקוק לשיפוץ ואיזה נתח זה הולך לתפוס לנו מהתקציב. לא להקל ראש. 

 

  • בדקו את הסביבה הקרובה

 

 אופי השכונה, נגישות לכביש, תחנת אוטובוס, מסגרות לילדים, בנקים, קופת חולים, וכל מה שחשוב לכם שיהיה קרוב.

 

  • שמאות מוקדמת להערכת שווי הנכס

 

לצורך הבנה של שווי הנכס לעומת דרישת המוכר והאם קיים פער משמעותי בין הדברים,  במיוחד אם נדרש אחוז מימון גבוה ואין ביכולתכם להוסיף כסף להון עצמי ראשוני, מומלץ בחום בדיקה של שמאי מקרקעין מוסמך, בלי קשר שזה חלק הכרחי לקבלת אישור מהבנק, ניתן לבחור שמאי בלתי תלוי שייתן את חוות הדעת המקצועית ויכשיר את המחיר מול הנכס שבחרתם.

 

  • בדיקת נוסח טאבו

 

בדיקת נוסח טאבו, אולי הבדיקה הכי קריטית אחרי שהחלטתם לקנות כדי לוודא שהוא רשום על בעל הנכס, לוודא שאין חובות, עוד בעלים, שעבודים על הנכס ועוד פרמטרים חשובים במקום לקנות חתול בשק. 

 

  • מיסים ועלויות נוספות

 

יש לבדוק האם חל עליכם תשלום של מס רכישה אם זאת דירה ראשונה או שנייה, אם זאת דירתכם הראשונה כזוג אבל לבן/בת הזוג יש נכס על שמם זה יגרור עלויות נוספות שיש להיות מודעים אליהם.

האם יש הטל השבחה שבדרך כלל חל על המוכר עפ”י החוק אבל הוא ירצה להפיל את זה עליכם. ניתן לבדוק עם העו”ד שמלווה אתכם בתהליך הקנייה.

 

 

  • ההון העצמי

 

 

הון עצמי שלכם יספיק לקניית הדירה כולל עלויות נוספות: תיווך, עו”ד, יועץ משכנתא, שמאי, מיסים, שיפוץ הדירה וכד’…

 

 

  • נתוני האשראי

 

 

ההכנסה הפנויה, אחוזי המימון, בניית תמהיל המשכנתא וההחזר החודשי שתוכלו לעמוד בו, האם כל אלו יאפשרו לכם לקחת את המשכנתא שתרצו, לפעמים בניתוח עומק ושיחת יעוץ ראשוני עם יועץ משכנתאות שיציג בפניכם תמונה מלאה האם העסקה כדאית או לא.

כל זה כדאי לבדוק לפני חתימה על החוזה וכניסה לתהליך מתסכל שבסופו של דבר יכולה להביא אתכם להפרת חוזה או אפילו לביטול העסקה.

 

  • לסיכום

 

איננו משנה כמה הבית יפה וכמה אהבתם אותו

בית לא קונים בלחץ או באימפולסיביות

יש לקחת את הזמן ולבדוק את כל הבדיקות הנ”ל ביסודיות וללא פשרות!

הרשת הארצית לייעוץ משכנתאות.

שתפו את הפוסט:

תמונת סימן וי

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן