איך מומלץ לשלם כל חודש את המשכנתא?

 

 

כאשר אנו לוקחים הלוואת משכנתא מהבנק, אנו חותמים על טופס הקמת הרשאה לחיוב החשבון, והבנק שנותן לנו משכנתא מחייב את חשבון העובר ושב (עו”ש) שלנו כל חודש בסכום החיוב החודשי.
הקפדה על כיבוד החיוב על ידי הבנק שלנו ע”י הוראת קבע, הינו האופן התקין והמומלץ ביותר.

 

מה קורה כאשר חוזרת ההרשאה?

כל בנק מתנהג אחרת:
ישנם בנקים שפשוט ינסו לחייב שוב לאחר כמה ימים ובזה הכל מסתיים.
ישנם בנקים שידברו אתכם ויתאמו חיוב מחדש של החוב.
ישנם בנקים שייקח להם מעל לחודש לפני שבכלל ידברו אתכם על כך, המלצה שלי– במידה וחזרה לכם הוראת קבע של המשכנתא צרו קשר באופן מיידי עם הבנק והסדירו את התשלום.
ישנם מקרי קיצון (בד”כ אחרי שהוראת הקבע חזרה כמה פעמים) שהבנקים מנפיקים שוברים לצורך ביצוע התשלום החודשי ומפסיקים לגבות בהוראת קבע.

 

כאשר משלמים בשוברים, האם זה פוגע בנו?
כאשר מבקשים בקשת משכנתא ויש לכם משכנתא, הבנק מבקש לראות התנהלות משכנתא בשנתיים אחרונות. כאשר הבנק החדש יראה ששילמתם בשוברים ולא בהוראת קבע, הוא יבין שאתם לקוחות “בעייתיים” ויהיה קשה לאשר לכם את המשכנתא.
אני משלם בשוברים ומופיע לי כתם בדוח נתוני אשראי – למה?
כאשר משלמים את החיוב החודשי בשובר, הבנק למשכנתאות לא רואה את הכספים באותו יום, ולכן ישנם מקרים שהוא ידווח על האיחור בתשלום לבנק ישראל.
בנוסף, כאשר המשכנתא לא משולמת בהוראת קבע כל חודש מהחשבון שלנו, ישנו סיכוי שבטעות נשכח לשלם את השובר וכך ניכנס למצב של פיגורים בתשלומים.

 

לסיכום:
כאשר אנו לוקחים משכנתא או כל הלוואה אחרת, חשוב לשים לב לשלם את ההחזר כל חודש ולדאוג לכך שהחיוב לא יחזור ולא להגיע למצב שמשלמים באופן שאינו הוראת קבע כל חודש.

 

הרשת הארצית לייעוץ משכנתאות.

שתפו את הפוסט:

אדם מחזיק נייד וכרטיס אשראי

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן