שמונה עצות זהב בעת רכישת דירת מגורים

עומדים לרכוש דירת מגורים? מזל טוב! אתם עומדים (כנראה) לפני העסקה הגדולה ביותר שתעשו בחייכם. כשמאי מקרקעין מוסמך במשך 15 השנים האחרונות אספתי עבורכם את שמונה עצות הזהב שיאפשרו לכם לעשות עסקה טובה יותר:

  1. שומת טרום רכישה: הזמינו שומת טרום רכישה משמאי מקרקעין מוסמך שמכיר ומתמחה בסביבת הנכס אותו אתם רוצים לרכוש. שומת מקרקעין מקיפה תסכם את ממצאי השמאי ותציג את הממצאים בדו”ח שומה מסודר.
    הבדיקות כוללות את המצב המשפטי (התאמה וזיהוי משפטי של הנכס), המצב התכנוני, רישוי והיתרים, עסקאות בסביבת הנכס לנכסים דומים וכו’.
    בדיקה מוקדמת של שמאי מקרקעין יכולה להציף בעיות שונות שיכולות להשפיע על קבלת המשכנתא והריבית וכמובן על מחיר הדירה (לדוגמה: אי התאמה בין הרישום בנסח טאבו לתשריט הבית משותף, חריגות בניה וכו’).
    רק שמאי מקרקעין מוסמך ידע לכמת את הממצאים השונים למחיר שיהווה שווי שוק אמיתי של הדירה ורק כך תוכלו לדעת שאתם עושים עסקה טובה.
  2. בדיקות משלימות: מומלץ מאוד לבחון את הנכס באמצעות בדיקות משלימות מאנשי מקצוע נוספים כגון:
    –   בדיקה של תקינות הדירה והבנין באמצעות ביקורת הנדסית של מהנדס מוסמך (לאיתור ליקויים בבניה, נזילות, בעיות רטיבות וכו’).
    –   בדיקה של רמות הקרינה בדירה ובסביבה באמצעות מודד קרינה מוסמך (לרבות חשמל, סלולאר וטלפון).
    –   במידה וקניתם בית פרטי או מגרש מומלץ לקחת מודד מוסמך שיבדוק ויוודא את שטח הקרקע באמצעות מדידה מדויקת ועדכנית ובדיקה והתאמה לרישום המשפטי.
  3. תכנון כלכלי: מומלץ לעשות תכנון כלכלי ולבחון את היחס בין הון עצמי קיים למשכנתא הנדרשת, לבחון את הריביות והחזר המשכנתא הצפוי ולבחון היטב את סך העלויות הצפויות ברכישת הדירה לרבות מיסים ושיפוץ הדירה ככל שיידרש.
    כדאי מאוד להיוועץ ביועץ משכנתאות מנוסה שיעזור בתכנון הכלכלי כדי למנוע הפתעות.
  4. פוטנציאל ההיתכנות של התחדשות עירונית: במידה ורוכשים דירה להשקעה ו/או מגורים כדאי לבחון את פוטנציאל ההיתכנות של התחדשות עירונית באמצעות תמ”א 38 על תיקוניה ופינוי בינוי ככל שקיימים. פרוייקט עתידי ימקסם את ההשקעה ויכול להניב רווח נאה בעתיד.
  5. בדיקה עם וועד הבית: לפני רכישה של נכס מומלץ לדבר עם ועד הבית ודיירים נוספים בבנין ולנסות לאתר מפגעים שאינם גלויים (לדוגמה – שכן בעייתי ורועש).
  6. מומלץ לבקר בדירה בשעות שונות של היום (בוקר, צהרים וערב).
  7. בדיקת שטחי ציבור: כדאי לבחון את שטחי הציבור החומים והירוקים בסביבת הנכס (מרכזים קהילתיים, גינות ציבוריות, גנים לילדים, קופות חולים, מגרשי ספורט וכו’).
  8. ליווי מקצועי: מומלץ מאוד ליווי של עורך דין מנוסה ומקצועי בתחום המקרקעין שילווה את תהליך הרכישה תוך שיתוף פעולה עם אנשי מקצוע נוספים, כדי לתת ללקוח מעטפת מקצועית ואיכותית.
    עצות וכללי זהב אלו הם פרי ניסיון עשיר של 15 שנה, הקפדה עליהם מבטיחה לכם קנייה חכמה ומזעור הבעיות בעתיד. בהצלחה.

שתפו את הפוסט:

תמונת הנושא למאמר: שמונה עצות זהב בעת רכישת דירת מגורים. בתמונה דגם של בית מוקף במטבעות ובזהב

תוכן עניינים

רוצים לחסוך כסף במשכנתא?

פרסומים נוספים

מנהל מקרקעי ישראל ממ"י – רמ"י

מנהל מקרקעי ישראל ממ”י – רמ”י

שמו החדש רמ”י רשות מקרקעי ישראל. ממ”י  מינהל מקרקעי ישראל הוקם בשנת 1960 באמצעות ומכוח שני חוקים , האחד חוק יסוד : מקרקעי ישראל” עיקרי

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הטבות במשכנתה -מענק מותנה

הקדמה לא פעם בתהליך הייעוץ והליווי אני נשאלת על ידי הלקוחות אם יש להם הטבות במשכנתה בגלל הסטטוס שלהם. במשכנתה יש כל מיני הטבות שניתן

אישור זכויות

התבקשתם להציג אישור זכויות בעסקת מכירת דירה או נטילת משכנתה ? מה זה המסמך הזה? מה ההבדל בינו לבין נסח טאבו? מי מפיק אותו ומדוע

תודה רבה על פנייתך
הינך מועבר/ת לאתר רשת איתנים

מתעניין להיות זכיין איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

רוצה לקבל שיחת ייעוץ מהמומחים של איתנים

דילוג לתוכן